Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Se på flera avi.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Malmö
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Thumbs down Se på flera avi.



    Ärligt någon som kan svara på varför det ej går och kolla på flera avi filer på en och samma dvd-r skiva?


    Har brännt ungefär 25avi filer på en dvd-skiva de 13första går resten är svarta??

    Tacksam för alla svar!

  2. #2
    Citat Original inlägg av Tripple_Esspresso


    Ärligt någon som kan svara på varför det ej går och kolla på flera avi filer på en och samma dvd-r skiva?


    Har brännt ungefär 25avi filer på en dvd-skiva de 13första går resten är svarta??

    Tacksam för alla svar!
    kanske en ren tillfällighet, men det kan vara så att XBMP eller XBMC inte klarar av codecen på filmerna. Jag har en skiva me filmer. XBMP hänger sig när man försöker ladda, och XBMC spelar bara upp ljudet :P
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Har hört att XBMP har problem att spela filmer om filnamnen är för långa.. kan det vara det ?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Malmö
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Xbmp 2.4

    Nä,.......namnen jag har är 1.avi 2.avi 3.avi osv så namen borde det inte vara fel på iallafall har en massa dvd-r skivor med serier och filmer som jag brännt som ej funkar på xbox men på datorn funkar dem jue.

    Någon som har samma problem eller vet hur man skall undgå detta och kunna se på dem?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Har du provat spela dom i en nyare xbmc? Kommer ihåg att jag läste nått om det för ett tag sen. Tror dom hade fixat det... Jag har en dvd-r med 5 filmer på där alla går att se.
    Har inte testat den i xbmp eftersom jag inte har gamla program på xboxen...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    gbg
    Inlägg
    52
    Respekt
    23
    Jag har också detta problemet. Om jag bränner t ex 6 filmer på en skiva så kan 3 av dem fungera. Om jag bränner dessa 3 igen med 3 nya filmer behöver det inte vara dessa filmer som inte fungerar. Altså beror det inte på codec eller att filmerna är dåliga. Även skivorna jag använt fungerar kanon för spel etc... Jag funderar om jag har glömt någon inställning i brännprogrammet (Nero el. Stomp). Kan det vara så?

    Filerna hittas i XBMP och kan väljas men det blir bara svart och sedan kommer man tillbaka till listan över filmerna igen.

    Är det någon som kan hjälpa mig? Kanske finns det något menyprogram som går att använda?

    Vilken veristion använder du KDT?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Malmö
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Tja!

    Jag har iallafall fixat det problemet nu det går och se på rullarna med XBMC går kanon fint kan se alla filmer på skivorna jag kör med version xbmc-2004-02-01. Så du kan jue ta och testa det och se............Det skall iallafall funka perfekt

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    testa att innan du bränner filmerna överföra dem till xboxen o sen bränna, funka för mej när dom inte starta när jag försökte streama

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    gbg
    Inlägg
    52
    Respekt
    23
    Tripple Esspresso:
    Jag får testa xbmc-2004-02-01 och se om det hjälper mig också. Tack för tipset.

    Gheno:
    Tack för ditt svar. Det konstiga är just att filmerna fungerar bra att streama, se från HD:n och även att se från DVD:n ibland. Men om jag tar exempelvis 6 filmer, som jag bränt tidigare, och som fungerar bra så kommer endast 3-4 av dessa att fungera om jag bränner alla dessa på en skiva.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Kan meddela att inkonsekvensen regerar!
    Bulkpaq-skivor som funkar kanon för spel va helt död när jag brände avi på den.
    ISO/UDF och bockade för force dvd-video comp i nero men nej inte funkade det.
    Fast det funkar när jag bränner avi på maxell cd-r...

    Suck

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det där är en bug i xbmp. du kan få samma problem när du startar många filmer från hårddisken.. detta problem har inte jag haft i xbmc...

Liknande diskussioner

  1. Flera avi:er på en dvd
    By m97_rek in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2003-10-25, 18:26
  2. Bränna flera spel på en dvd?
    By Robby in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 20:32
  3. Bränna avi på DVD-R
    By X-Jojje in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-04, 11:20
  4. Flera Dashboards på samma Box?!
    By Flynn1999 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 18:44
  5. Flera nybörjarfrågor
    By tobbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 19:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •