Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Felflashad, vad gör jag nu?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Felflashad, vad gör jag nu?

Skulle flasha in 4981-bioset med FlashX, startade erasing och precis när den kom till slutet av mätaren stannar det bara. Väntade nog en halvtimme utan att det hände något, så jag rebootade, och inget händer nu. Förmodligen är hela boxen död. Eller jo, den startar, startar om, startar, startar om, startar och sen står den bara och blinkar. Vad i helvete ska jag göra nu? Har jag pajat boxen? Jag blir så ledsen...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Chip eller flashat bios? Om flashat bios, köp ett chip och montera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Citat Original inlägg av jiggly
    Skulle flasha in 4981-bioset med FlashX, startade erasing och precis när den kom till slutet av mätaren stannar det bara. Väntade nog en halvtimme utan att det hände något, så jag rebootade, och inget händer nu. Förmodligen är hela boxen död. Eller jo, den startar, startar om, startar, startar om, startar och sen står den bara och blinkar. Vad i helvete ska jag göra nu? Har jag pajat boxen? Jag blir så ledsen...
    jag bara avskyr när sånt här händer med folk... använd inte FlashX den SUGER! Har flashat om mitt original emd EvoX ett par ggr och är lika orolig varje gång
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Citat Original inlägg av Cerber0s
    jag bara avskyr när sånt här händer med folk... använd inte FlashX den SUGER! Har flashat om mitt original emd EvoX ett par ggr och är lika orolig varje gång
    Kan bara säga tack gode gud att FlashX inte ens starta på min, tänk om jag hade flashat ommitt bios med det ....
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Alltså det jag har i boxen är ett Xecuter2-lite chip, och nu skulle jag flasha in nytt bios i boxen, men det gick ju åt skogen.. kommer inte ens in i boxen, inte ens ett felmeddelande. Blir väl att sätta i ett nytt chip.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan lämna in ditt x-ecuter 2 lite chipp för omflashning hos oss. 200:- + 49:- returfrakt om du inte köpt chippet av oss, 20:- i kuvertet för returporto om du köpt chippet av oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Då är det alltså bara att plocka ur chippet, lägga det i något sorts paket och skicka in till er? Hur blir det med betalningen?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Måste bara fråga, är du säker på att ni kan fixa chippet? GÅR det att fixa överhuvudtaget? Jag menar det startar ju inte ens, inte ens ett felmeddelande, skärmen är svart!

Liknande diskussioner

1. Hjälp! Vad gör jag för fel???
    By Strandberg in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 21:12
  2. Hur fan gör man?
    By saigon in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 00:14
  3. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 16:13
  4. Vad gör jag för fel?????
    By dohan4ever in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 22:15
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner