Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Flashning

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Flashning

Hej har köpt ett xecutor pro av er , men får det inte att fungera, får ingen kontakt via lpt porten , (har iof läst att det var fel på en del av chippen), men det går heller inte att boota från en cd skiva , den säger bara att den inte känner igen discen sätt i en audio eller dvd. Hur löser jag enklast mina problem ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du flashat chippet på något sätt öht, annars borde du åtminstonde få upp "cromwell flash bios".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Re:

Citat Original inlägg av Hansi
    Har du flashat chippet på något sätt öht, annars borde du åtminstonde få upp "cromwell flash bios".
    jag får upp den vanliga M$ dashboarden både me chippet på & av , men när ja sätter in skivan säger den att den inte kan läsa den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du inte gjort något med chippet så lär det inte vara korrekt monterat (antagligen ingen bra d0 kontakt, dvd den minsta lödpunkten) för innan du flashar om chippet så skall det komma upp ett "cromwell flash bios" eller bara svart skärm + att släden åker ut.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Om du inte gjort något med chippet så lär det inte vara korrekt monterat (antagligen ingen bra d0 kontakt, dvd den minsta lödpunkten) för innan du flashar om chippet så skall det komma upp ett "cromwell flash bios" eller bara svart skärm + att släden åker ut.

okej tack men ang lpt porten då ? den e svart precis som de som var sönder som tillverkats !?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När fick du ditt chip levererat? De chip vi skickat efter nyår skall vara OK.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

julafton

När fick du ditt chip levererat? De chip vi skickat efter nyår skall vara OK.

beställde det på julafton ...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dom skall vara helt OK, och är dom inte det så har jag ett hundratal ersättningskort liggande

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Okej gott, vet du var man kan få tag i kabel till den så man kan koppla den till PC:n , ja har bara provat direkt till min laptop, och det funkade uppenbarligen inte. Inga andra tips angående detta ?

Citat Original inlägg av voffsi
    Okej gott, vet du var man kan få tag i kabel till den så man kan koppla den till PC:n , ja har bara provat direkt till min laptop, och det funkade uppenbarligen inte. Inga andra tips angående detta ?
    bara o ta en vanlig korsad nätverkskabel ju
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Cerber0s
    bara o ta en vanlig korsad nätverkskabel ju
    Cerberos jo men den e lite svår och köra in i skrivar porten för xecutor 2 interfacet hehe

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Det verkar ju lite konstigt m har mätt upp löddningarna o så där verkar absolut inte vara något fel på dem, håller på att felsöka mer nu... Inga andra ideer ?

Liknande diskussioner

1. Fil för flashning av X-bit
    By Abster in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 00:40
  2. Flashning av Matrix
    By Caspher in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 11:14
  3. Flashning
    By Max in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 16:30
  4. Hjälp med flashning osv.
    By DerHundt in forum X-BOX Hårdvaruforum