Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem blinkar grönt rött

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    skåne
    Respekt
    0

Problem blinkar grönt rött

hej hoppas någon kan hjälpa mig min xbox blinkar grön och rött och jag får felmedelande att den behöver på service med kod 05 men när man läser vad kod 05 står för så kan det inte stämma xboxen fungerade ända tills jag flyttade på den det var då den började blinka och medelandet kom.
    jag har xecuter 2 lite och en 80gb western digitalt, jag har haft problem med att espn nhl har hängt sig på vissa ställen nu mot slutet och att jag inte kunnat backa upp spel det har fungerat utan problem tidigare vad skall jag göra är det disken eller ska jag uppgrade min bios. och vilka verktyg skall jag använd kan man göra en boot cd . jag har haft xboxen sen november och den har fungerat bra fram till i förgår
    Hjälp

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ditt chip har slutat fungera, boxen använder originalbios som inte fungerar med din olåsta hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    skåne
    Respekt
    0
    ok är chipet kasst eller kan man uppgradera bios på den

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kabeln till den minsta lödpunkten har nog lossnat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    skåne
    Respekt
    0
    ok ska kolla det igen men det verkar som om alla kablar sitter jag ser en grå kabel som är löddat i moderkortet och den går sedan till chipet men den sitter fast , själva chippet går att vinkla neråt ska det vara så rörligt

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    skåne
    Respekt
    0
    jag kan inte mycket om detta men om det är den gråa kablen som du menar så sitter den fas

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    skåne
    Respekt
    0
    hej har nu kollat kablar men det är ingen som är lös är det någon som har något förslag

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    0
    Hmm, jag har exakt samma problem.. fast bara ibland.
    Om jag går och startar upp min xbox nu så kan det antingen bli felmeddelande 05 eller att den startar upp som den ska.
    Betyder det att nån lödkabel ligger och avar och påar(?)?

Hemskt med ett sjukt xbox.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, nåt är glapp med chippet

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    skåne
    Respekt
    0

Dålig switch

Hej jag har löst mitt problem det var inget fel inne i xboxen utan det var en dålig switch det var den som slutade fungera jag bytte den sen dess har det fungerat alltså det var fel på switchen som sitter utan på boxen Mvh bunk

Liknande diskussioner

1. xbox problem rött grönt
    By spenne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 12:41
  2. Flashproblem, ingen bild, blinkar rött och grönt
    By zolym in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 13:08
  3. Boxen blinkar grönt 1/2 sek sen blinkar den rött ??
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 03:06
  4. startar om blinkar rött grönt och får error 13
    By ecen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 00:55
  5. lampan blinkar rött å grönt, hjälp!!!
    By Zandy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 00:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner