Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Felkod 08

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23

Felkod 08

Goddagens,
    Satt och installerade Superdisc 3.7rc8 och valde därefter att låsa min Hårddisk från valet i Settings-menyn. Därefter så vägrar min Box starta.. Får felkod 08 (vilket jag tror betyder att den inte hittar min HDD). Har en 1.1 box med Evox Light chip och en 20GB hårddisk. Har provat att boota igen på Superdiscen men det går icke..

Alla ideer är varmt välkomna.. har kvar orginal disken som sista utväg. Går det att låsa upp HDD via PCn?

Whopper

Citat Original inlägg av whopper
    Goddagens,
    Satt och installerade Superdisc 3.7rc8 och valde därefter att låsa min Hårddisk från valet i Settings-menyn. Därefter så vägrar min Box starta.. Får felkod 08 (vilket jag tror betyder att den inte hittar min HDD). Har en 1.1 box med Evox Light chip och en 20GB hårddisk. Har provat att boota igen på Superdiscen men det går icke..

Alla ideer är varmt välkomna.. har kvar orginal disken som sista utväg. Går det att låsa upp HDD via PCn?

Whopper
    Varför låste du din HD överhuvudtaget?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Jadu.. så här nu i efterhand frågar jag mig detsamma.
    Men jag hade planer på att kunna köra boxen ochippad.. (ev. Xbox Live)

Whopper

Citat Original inlägg av whopper
    Jadu.. så här nu i efterhand frågar jag mig detsamma.
    Men jag hade planer på att kunna köra boxen ochippad.. (ev. Xbox Live)

Whopper
    oki... hmm jaa du... Jag kommer inte ens ihåg VAD det är som öppnar HD'n.. Det är väl bioset så vitt jag kommer ihåg. Jag tror det finns program till datorn som du kan låsa upp den med ifall du kan din HD-nyckel (Typ 15 bokstäver/siffror)
    har också för mig att evox backar upp den (Vilket tyvärr du inte har nån glädje av)
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du borde ha master password TEAMASSEMBLY och kan enkelt låsa upp den i en pc. Är det för krångligt för dig att öppna en pc och montera hårddisken osv så kan jag fixa det åt dig, jag har en öppen pc med atapwd i diskettstationen så det går på ett par minuter.

Sök på atapwd i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Du är guld värd Hansi.. ingen fara, är datatekniker sedan många år så öppna en dator kan jag

Just nu är orginaldisken tillbaka i boxen och onsdagens backup är inlagd (fick abstinens efter några timmar ).

Tackar för assistansen.
    Whopper

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Har precis kört ATAPWD och lyckats låsa upp min HDD, så jag ville bara meddela att allt funkar igen. Återigen tack så mycket Hansi !

Whopper

Liknande diskussioner

1. felkod 06?
    By nnorman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:57
  2. Är mitt Matrix/XODUS chip eller Xbox sönder (Felkod 16)
    By petro in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 09:43
  3. Felkod 07 + Röd/Grönt blink
    By MrXboX in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-24, 23:01
  4. felkod 6
    By rusk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 13:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner