Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Funkar Ej !

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

Funkar Ej !

Hej

Lämnade in mitt PS2 för löddning och nu funkar inte consolen längre !?

Fel:
    * Startar inte upp (strömen går fram och knappen blir röd och allt)
    * Kan inte mata ut cd rom (blå lampan lyser inte ens)

ingenting fungerar alltså !

Vad kan blivit fel ?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Är det inte bättre att du frågar den som chippade den, han/hon bör väll veta vad som har hänt

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    hehe tvivlar på att psxcare snubbarna vill hjälpa dig när du gjort reklam för andra chip än vad dom säljer, andra chippare etc. Som sagt var du har troligtvis råkat på nån idiot som påstår sig kunna chippa för han gjort någon maskin tidigare, sen har han misslyckats med din maskin och lämnat tillbaka den samt tagit pengarna. En blåsning har du åkt på alltså! Lär iof inte vara speciellt svårt att fixa det där felet. Leta reda på någon som kan grejerna denna gången?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

Angry

Jag gav honom consolen igen och sa till honom att fixa felet.
    Fixar han det inte ska jag ha pengarna tillbax..svårare än så är det inte.

försöker han blåsa mig kommer det bli otrevligt för hans del, han skulle bara våga

jaja... hoppas han kan fixa det.. men ingen som vet vad han kan ha gjort för fel ?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    öppna och kolla hur det ser ut, kanske har han bara byglat något eller så kanske en sladd lossnat. eller så ser det kanske ut som en myrstack. ser det ok ut så kan säkert någon affär eller någon annan cihppare fixa det för en billig slant.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Nej, saken är den... jag öppnade själv ps2 an till honom..han fick moderkortet och chipet.. så löddade han dit det till mig.

Så när jag fick tillbax moderkortet såg det bra ut.. men såg ut som om vissa kablar satt lite löst och kanske inte fick ordentlig kontakt.. men jag satte ihop skiten och startade.. så funkade det inte... så nu har han fått hela conolen så som den var när jag satt ihop den.. han kunde ju inte kolla om den funka innan, eftersom han inte hade hela ps2.an... tror nog han kan fixa den... han skulle kolla på det ikväll eller imorgon... så det fixar sig säkert

men jag blev lite pirrig först... fan..kände hur adrenalinet rusa...så funkar det inte.. snacka om sne man blev..hade väl hoippats på för mycket !!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    så...problemet löst... glömde (visste inte om) att man skulle isolera chippet.. så en säkring hade gått... kostar mig 200:- att få den bytt.. är det ett bra pris eller !?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Vad är det för skum kille? Vill han ha extra betalt för att laga något som han själv orsakat? Du ska inte behöva betala något!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tror jag skall öppna en bilverkstad, billiga oljebyten 100:-/st, men när jag glömmer skruva i oljepluggen så får ni pröjsa 50.000:- för en ny motor, det är lugnt va?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22
    Hahaha 200kr för en SMT säkring var det största rånet jag någonsin hört. btw så kan du använda vanliga säkringar. Låter som han bullshittar dig totalt. Dessutom så låter missen av isolering som riktig bull shitt.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    be att få tillbaka maskinen, ta förlusten och låt någon mer kompetent person fixa till dig, psxcare eller andra butiker. Kanske finns personer här på forumet som kan fixa det åt dig. btw...
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Citat Original inlägg av Hansi
    Tror jag skall öppna en bilverkstad, billiga oljebyten 100:-/st, men när jag glömmer skruva i oljepluggen så får ni pröjsa 50.000:- för en ny motor, det är lugnt va?
    haha fan va bra hansi
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Liknande diskussioner

1. hm.. funkar ej!!
    By Muzzi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 17:56
  2. FF9 Funkar inte med mitt Messiah2 Pro
    By Mekanikles in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 12:13
  3. Funkar eran konverter med PS2 Rattar!?
    By Spikex in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 19:56
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner