Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Går det inte chippa ps2 v1-3

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Går det inte chippa ps2 v1-3

    Jag lämmna in mitt ps2 för chippning men han kunde inte chippa det för det var för gammal version det var en v1-3 sa han,, Går det inte chippa de?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, det går, men om ps2:an är gammal och sliten brukar vi som chippar avråda/vägra sätta i ett chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Ps2_Dms3v2
    Jag lämmna in mitt ps2 för chippning men han kunde inte chippa det för det var för gammal version det var en v1-3 sa han,, Går det inte chippa de?
    bränn en dvd film på en bra dvd-r skiva. kan din ps2 spela upp den så kan det vara idé att chippa den.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, eller kom in till oss, vi har filmer på dvd-r vi använder just för det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Ett annat bra knep är att stoppa i ett bränt spel på DVD-r se om den redscreenar det snabbt eller inte. Då ser man hur snabb auth maskinen har på brända DVDs.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har DVD+ brännare då så jag bränner filmer på DVD+ skivor och det klarar den

    Med Spel så Redscreenar den efter Ca 20 sek... är det bra lr?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Funderar på att backup:a alla de bra spelena jag har och försöka säljat och sen köpa ett färdig chippat ps2 hos er ...

    Va tror man kan få för v3 med 12 spel??
    Last edited by Ps2_Dms3v2; 2004-03-08 at 19:10.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    beror på spelen men frågan är om nån vill köpa en v3a, 1600 kanske. jag ska också sälja min v3a men har inte bestämt mig för hur mycket jag ska begära.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Ps2_Dms3v2
    Jag har DVD+ brännare då så jag bränner filmer på DVD+ skivor och det klarar den

    Med Spel så Redscreenar den efter Ca 20 sek... är det bra lr?

    att den klarar att läsa dvd+r filmer tycker jag låter jätte bra. v3 och v4 är kända för at inte ta dvd+r alls, bara några som gör d.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Ska du sälja consolen behöver du ju inte säga i klar text "detta är en V3" osv... finns många tonårs killar som skiter i d... bara de får en consol att lira på

    Behöver ju inte sälja den till nån som är speciellt insatt i hur det funkar med sånt... märker de ju den dag de vill chipa den

    man måste vara lie "räv" när det gäller affärer, tänk på att alla inte är lika kunniga som ni

Liknande diskussioner

  1. Tips för er som vill måla er xbox!
    By mEn_mAn in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 17:42
  2. Pirates of the Caribbean går inte att FTP:a till xboxen
    By nathorst in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 08:25
  3. Ok ni kanske inte kan det jag frågade om??
    By XboxIsotoolaren in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 09:48
  4. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •