En sak som jag plötsligt kom att tänka på är alla mina DVD-skivor som jag har fått från PCG men inte kunnat använda eftersom min dator inte har någon DVD-läsare och jag ej har råd att köpa någon för tillfället - kanske skulle de gå att öppna med Xboxen så att jag sedan kunde ftp:a över alla filer till datorn och köra dem därifrån?
Jag gjorde ett försök eftersom jag självklart har en chippad Xbox, men det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats; boXplorer kunde då inte hitta någonting och när jag försökte att browsa DVDn via ett ftp-program så fanns där inte heller några filer - det var som om det inte ens satt någon skiva i Xboxen.
T.o.m Media Player testade jag med, bara för att.
Det var iaf en bra idé och ett fint försök, men det verkar som att jag hoppats på lite för mycket. Kanske är det p.g.a att PCG trots allt lägger till en autostart på sina skivor och att Xboxen inte gillade detta, eller så har jag en för gammal version av boXplorer (har inte uppdaterat någonting alls på min Xbox sedan jag chippade den för 1½ år sedan), eller så kanske jag rent utav hade behövt använda en helt annan utforskare/ett annat program för att det hela skulle fungera. Vad vet jag... inte så mycket.
Så därför frågar jag: vad vet ni?
Bookmarks