Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Att läsa annat än Xbox-spel och filmer i DVDn

  1. #1

    Att läsa annat än Xbox-spel och filmer i DVDn

    En sak som jag plötsligt kom att tänka på är alla mina DVD-skivor som jag har fått från PCG men inte kunnat använda eftersom min dator inte har någon DVD-läsare och jag ej har råd att köpa någon för tillfället - kanske skulle de gå att öppna med Xboxen så att jag sedan kunde ftp:a över alla filer till datorn och köra dem därifrån?

    Jag gjorde ett försök eftersom jag självklart har en chippad Xbox, men det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats; boXplorer kunde då inte hitta någonting och när jag försökte att browsa DVDn via ett ftp-program så fanns där inte heller några filer - det var som om det inte ens satt någon skiva i Xboxen.
    T.o.m Media Player testade jag med, bara för att.

    Det var iaf en bra idé och ett fint försök, men det verkar som att jag hoppats på lite för mycket. Kanske är det p.g.a att PCG trots allt lägger till en autostart på sina skivor och att Xboxen inte gillade detta, eller så har jag en för gammal version av boXplorer (har inte uppdaterat någonting alls på min Xbox sedan jag chippade den för 1½ år sedan), eller så kanske jag rent utav hade behövt använda en helt annan utforskare/ett annat program för att det hela skulle fungera. Vad vet jag... inte så mycket.

    Så därför frågar jag: vad vet ni?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De flesta program har problem att läsa cd-skivor med "iso" filsystem. Xbox media player kan hitta filmer osv på ISO-formatterade cd-skivor, men jag känner inte till något program som ger tillgång till filerna på det sättet du vill.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Tack ändå, det var väl det jag fruktade :/ Synd...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hmm.. testade att sätta i en iso skiva i media center och den gick utmärkt att läsa under "my files". Däremot om man ftp:ar till media center så finns inga filer under D. Skumt, varför har dom gjort så? Verkar ju inte vara några problem att läsa dem så varför finns de inte i ftp:n..?
    bara en tanke...

    edit: lyckades kopiera över filerna från cd:n till xboxens hårddisk och sen kopiera över dem till pc:n. Funkade fint, testade t om att installera programmet jag fört med gott resultat. Använde media center. Kan ju dock inte garantera att det alltid fungerar, testade ju bara ett litet skitprogram =)
    Last edited by psychocowboy; 2004-03-13 at 13:59.

  5. #5
    Tack så mycket för det tipset, hoppas att det fungerar för mig med

Liknande diskussioner

  1. Xbox Live med multi-x och brända spel??
    By bronson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 21:47
  2. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  3. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. Spel med linkkabel och annat...
    By Janne in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-27, 22:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •