Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Nätverksstrul

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25

Nätverksstrul

Hejsan
    Jag har nyss köpt mig en 120gb hdd till min box å passade på att beställa en korsad nätverkskabel. Problemet är att när jag kopplar in kabeln till datorn-->xboxen och försöker connecta med flashFXP så står det "no rout to host" eller nått liknande Datorn i fråga har inte tillgång till internet (bredband) men har varit ikopplad till bredband när den instalerades.
    xboxen i fråga Funkar bra att connecta här hemma till min dator... har gett xboxen IP:t 192.168.0.102 å allt funkar så å så...
    Finns det nått annat prgram som e bättre att använda med korsad TP kabel eller är det nån inställning i datorn/xboxen man måste göra? kom ihåg att den datorn jag vill kunna connecta med har inte internet

JÄTTE tacksam för svar

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Jag kör med en vanlig TP (ej korsad)!

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    EN Hubb eller switch skulle ju kunna fungerara bra också, då behöver du inte ha en korskopplad kabel utan två vanliga TP kablar

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    mjo men grejjen e den att datorn jag vill kunna skicka filer från till xboxen har inte internet = ingen hubb/switch och en korsad nätverkskabel är billigare än en hub + 2 nätverkskablar.......

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Jo visst men, det ska fungera direkt jag brukade köra korskopplad mellan två datorer och det var inga problem, kolla vad du har för ipn på datorn, så det ligger i närheten av vad xboxen har, och sen kan du när både xboxen och pc är igång testa att pinga xboxen

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    ehmm dum fråga men när man pingar en dator/xbox så skriver man väll ping <IP> i cmd ?

isf så gjorde jag det å det funkade..... men sen när man försöker connecta med fashFXP så står det "no rout to host" å så "disconnected" :/

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    ehmm dum fråga men när man pingar en dator/xbox så skriver man väll ping <IP> i cmd ?
    Japp det stämmer, låter mycket konstigt det där, är du säker på att ftpn är igång i boxen?, kan ju också testa att ansluta passivt kan fungera det också

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    Nu fattar jag inte va du menar me "är du säker på att ftpn är igång i boxen" men den funkar när jag kopplar in den till router här hemma.... sen när jag kopplar ur den, tar med den till denna dator utan internet, kopplar in ström, kopplar in nätverkskabel (har inte tillgång till TV jusst då... korta sladdar), sätter på datorn, sätter på xboxen.... alla nätverkslampor lyser å d är kontakt...... startar flashFXP, skriver boxens IP/användarnamn/pass, trycker connect = "no rout to host" "disconnected" :/ så blir det

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Har du dom inom samma ram tex. 192.168.100.xx så att det inte är typ: 192.168.10.xx på den andra datorn.

IANA har reserverat följande 3 delar av utrymmet för IP adresser för användning i privata nätverk som inte är uppkopplat mot internet.

10.x.x.x-10.254.254.254 (255 är reserverat för broadkasting)
    172.16.x.x-172.31.254.254 (255 är reserverat för broadkasting)
    192.168.x.x-192.168.254.254 (255 är reserverat för broadkasting)
    x= välj talet mellan 0-254

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    Hur byter man IP på en dator som inte e inkopplad till internet då

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Vet du inte hur man sätter in IP i nätverket?
    Har du nätverksikonen på ditt skrivbord högerklicka med musen, välj egenskaper, dubbelklicka på på TCP/IP, välj IP nr.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av pege63
    Vet du inte hur man sätter in IP i nätverket?
    Har du nätverksikonen på ditt skrivbord högerklicka med musen, välj egenskaper, dubbelklicka på på TCP/IP, välj IP nr.
    Och om du inte har nätverksikonen på skrivbordet så hittar du den i kontrollpanelen.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Sätt fast IP på datorn, slå på ICS i WinXP, ha "dynamic IP" i Xboxen.

Xboxen får då en IP från Datorn när du startar den från en liten DHCP-server som blev aktiv när du startade ICS.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    OK...... va e ICS???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Internet Connection Sharing
    "Internetdelning"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    Det hjälpte med att byta IP på datorn till 192.168.0.101 thx!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner