Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Installera Linux på Stor HD men plats för X-Box spel?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Installera Linux på Stor HD men plats för X-Box spel?

Är helt newbie på Linux. Skulle vilja boxen för FTP bl.a. Har X-Box med X-Bit, 200 GB HD. Skulle vilja ha linux installation på minst 10 GB-140 GB
    (litet svängrum :-). Kan man lägga någon Linux version på F: och sedan ha X-Box relaterat på G: (utrymmet efter 137 GB)?
    Finns någon annan lösning för min del, jag vill inte köra 2 GB varianten på E: och vill inte enbart köra Linux heller?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    Jag kör Gentoox och där kan man efter man installerat lägga över filerna så att du kör på F istället för E

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Kanske värt att testa, kan man i Gentoox skriva till X-FAT utanvidare eller måste man skapa någon speciell HD-fil?
    Funkar det är ju det enda man bör tänka på om man ska sätta upp t.ex FTP det där med långa filnamn och max 2 GB eller?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    Oj oj inte testat det med x-fat men du kan skapa linux partioner med gentoox kolla in deras hemsida där finns det mesta

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    jo...jag lägger gärna Linux på F bara jag har några GB någonstans över för X-box spel. Kan ju ta och använda Mandrake 9, Debian eller Gentoox bara man kan skriva till X-FAT partitioner eller kunna skapa Linux partitioner.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Har fått uppfattningen att antingen kan man ha Linux på E: (är då begränsad till 2 GB) eller lägga det på F: och inte kunna ha nåt annat än Linux på den. Är jag helt ute och cycklar eller finns det nåt annat sätt?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    Nej nej du kan ha mer än linux på F jag kör alla spel och Linux på F men inte då med linux partioner vet inte riktigt hur det fungerar då eftersom jag bara har en 120 gb vill jag ha så mycket utrymme som möjligt till spelen

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Ok... bara undrade. Då har jag lite mer att gå på. Tack för hjälpen.

Liknande diskussioner

1. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 02:32
  2. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 04:43
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. Spel på f: och linux installerat ???
    By CraveMan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 20:54
  5. Hur många spel får man plats i hårdisken?
    By COLOGGERO in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 16:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner