Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS2 backuper fungerar inte.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

PS2 backuper fungerar inte.

Hej.

Har installerat ett chip på en V7. Allting fungerar utom just PS2 backuper. Brända PSX går igång utan problem även dvd. Har kontrollerat alla lödningar och inte hittat något som verkar mystiskt. Vad kan vara fel?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Tjena!
    Min kompis har precis samma problem, nästan iaf =) Han har en något äldre ps2a med DMS3 i. Brända PSx och DVD fungerar utan problem men brända PS2 spel krabbar. Jag fick igång ett ps2 spel, som jag bränt och haft ett tag, igår och testade flera gånger för att se så att det inte var en engång grej. Det fungerade minst 3ggr.
    När jag sedan lämnade tillbaka konsollen till min kompis och han skulle hem och lira så var det samma problem igen. Han fick igång Psx och DVD men inte sina brända ps2. Vad kan vara felet? Han har inte bränt fel för hans spel går igång på andra konsoller. Han har även testat flera olika och bränt helt nya skivor men får inte igång det ändå. Det står bara "Please insert PS2 format disc", eller nått sånt.

Någon som kan hjälpa? Han börjar tända till lite på mig för det va jag som gav honom råd vart han skulle chippa den.

Ska tillägga att jag inte fick igång mitt spel lätt när jag testade. Konsollen verkade behöva "värmas upp" lite. Testade först vanligt men när det inte fungerade så startade jag genom att hålla inne knappen på kontrollen. I början verkade det som att ps2an mest stod och "tuggade" och ville inte läsa skivan riktigt. Det tänkte jag berodde på att den är gammal. Iaf, till sist fick jag igång den..

Behöver hjälp så fort som möjligt!!!
    Maila mig helst då jag inte har tillgång till internet så ofta men mailen kollar jag i mobilen!

Tack på förhand!

/mvh nort

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    sorry för det långa inlägget ...

god natt

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Hittade felet. Kolla W-V och U kablarna att allt är lött ok och så.

Liknande diskussioner

1. Går det inte chippa ps2 v1-3
    By Ps2_Dms3v2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 22:29
  2. Backupspel funkar inte på min ps2! ! jag ska klaga
    By Mephisto-Live in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:56
  3. Onlinespel fungerar inte med moddad konsoll.
    By Sheytan in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 03:06
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 11:49
  5. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 23:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner