Vilket program ska man ha för att för att kunna kommunicera med datorn och xboxen, så man kan överföra spel?
Och när man laddar hem xbox-spel vilket format ska de va i, och vars ska man lägga dom i xboxen?
Mycket tacksam för svar!
Vilket program ska man ha för att för att kunna kommunicera med datorn och xboxen, så man kan överföra spel?
Och när man laddar hem xbox-spel vilket format ska de va i, och vars ska man lägga dom i xboxen?
Mycket tacksam för svar!
Det du behöver är ett FTP-program. Spelformaten kan vara i .rar eller .iso och du kan lägga dem uppackade under f\Games.Original inlägg av Sune-Nisse
använd craxtion
Vilket program och vars kan man hämta hem det?
Original inlägg av axe
Menar du ftp-program till xboxen eller till datorn? Om du menar till datorn så ska du fixa flash fxp.. vet inte adress till hemsidan men sök efter flash fxp på google.com så hittar du det på nolltid.
Evolution-X har redan inbyggd ftp-klient. Det är den du ska connecta till från datorn. Om du har korsad nätverkskabel så använd den. Du måste ändra ditt ip på datorn till 192.168.0.2, för att datorn ska hitta xboxen. Det gör du genom att konfigurera tcp/ip under nätverksegenskaper (lite olika beroende vilken version du har av windows).
Det är möjligt att ipnumret ska vara något annat. Det kollar du i system utils i evo-x. Där ska du också ändra till statiskt ip. Om ip't där är 192.168.0.1 så ska ditt ip vara detsamma fast 2 i slutet istället för 1.
Starta Flash FXP. Välj "connect" (gul blixt) och sedan "quick connect" och skriv din xbox ipnummer (standard brukar som sagt vara 192.168.0.1). Användarnamn och lösenord är "xbox" som standard på båda. Port ska vara 21.
När du connectat kommer du se olika enheter. Spelen ska ligga på F:\Games\ och de ska som sagt vara uppackade (inte *.iso, *.rar etc.). Du kan även hämta över saker du har på xboxen, som du vill spara på datorn.
Det är mycket möjligt att denna guiden inte är helt komplett, men det finns tonvis med guider i hur du sätter upp nätverk mellan pc och xbox, bara här på psxcare =)!
När du tankar ett spel är det bäst att det är nerpackat, speciellt genom dc där man lätt förlorar sin nerladdning om det är flera småfiler (personer som tar din plats hos användaren du tankar ifrån). Så bäst är om det är nerpackade som en fil. Rar, iso etc.
Jag tror inte att jag har inte evo-x på min xbox, jag startas direkt upp på avalaunch när jag startar den. och samma sak med evolution-X. hur gör man då?!
Original inlägg av XPell
EvolutionX=EvoXdash=RemoteX
Ok, är inte så hemma på avalaunch, men antar att du kan installera evo-x, men fortfarande boota avalaunch. Men finns det inte inbyggd ftp-klient i avalaunch också? Har nästan för mig det. Iaf. ska du använda statiskt ip och ipadresserna till xboxen och datorn ska vara närliggande varandra (ex. 10.0.0.1 och 10.0.0.2). Nätmasken ska vara samma på båda, standard på din pc är 255.255.255.0. Tror det är det på xboxen också.
Att använda Flash FXP fungerar på samma sätt även om du ska ansluta till evo-x ftp eller avalaunch ftp och du drar över spelen på samma sätt.
Det är alltså IP, användarnamn och password som jag inte känner till. Säkert mycket lätt att kolla i settings någonstans!
XBOX
ip: 192.168.100.203
ntmsk: 255.255.255.0
gateway: 192.168.100.1
PC:
ip: 192.168.100.202
ntmsk: 255.255.255.0
gateway: 192.168.100.1
FLASHFXP:
Öppna Flashfxp klicka fliken FTP uppe i vänstra hörnet.
Sen Qick Connect skriv samma IP adress som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.100.203 i Server or URL kolla så port är 21.
Avmarkera Anonymous skriv XBOX på User namne & Password.
Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen.
klicka sen Connect på Flashfxp.
Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x D,D,E,F, och så vidare.
Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
Sen är det bara att föra över
TOTALCOMMANDER:
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: xbox
värddator: 192.168.100.203
anvnamn: xbox
lösen: xbox
port: 21
Stäng av "Passive mode" i din FTP.
Bookmarks