Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Filmer

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21

    Filmer

    kan nån förklara var jag ska lägga mina filmer som jag har på cd-r för att de ska hamna i media playern?

    SEImon__

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Om din xbox kan läsa cd-r så kan du köra dom direkt ifrån XBMC/P annars får du lägga dom på datorn & streama eller lägga på xboxens hd...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    jag menar så att de hamnar där efter jag kopierat in filmerna på hdd ? min xbox klarar cd-r.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Du kan lägga dom vart du vill på xboxens hd. Se bara till att du pekar mot den platsen i config.xml

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    okej ska jag göra det med hjälp med dator eller kan jag göra utan, har nämligen inte tillräcklig lång nätverkssladd ännu =)

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    Om din xbox kan läsa cd-r så kan du köra dom direkt ifrån XBMC/P annars får du lägga dom på datorn & streama eller lägga på xboxens hd...
    Jag har en Thomson dvd i min box, vart finns det att få tag på de som klarar att läsa cd-r?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Du kan tweaka (våga inte fråga hur utan att söka forumet först!!!) den så kan du få den att läsa några märkans cd-r skivor.
    Annars får du byta dvd drive. Samsung är väl den som tar det mesta...

    Själv har jag delat ut min dvd i datorn så jag kommer åt den från XBMC. Då har man inga problem med några format...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    Du kan tweaka (våga inte fråga hur utan att söka forumet först!!!) den så kan du få den att läsa några märkans cd-r skivor.
    Annars får du byta dvd drive. Samsung är väl den som tar det mesta...

    Själv har jag delat ut min dvd i datorn så jag kommer åt den från XBMC. Då har man inga problem med några format...

    OM du nu är så jävla dum som du verkar...

    Jag är inte en finnig jävla 14-åring som inte orkar söka på forumet.

    Min fråga var ställd på ett enkelt sätt: "Vart finns det att få tag på de som klarar att läsa cd-r?"

    Jag förväntar mig ett enkelt svar på frågan och inte en massa jävla skitsnack!

    Jag frågade INTE om att tweaka dvd:en så den ska kunna läsa cd-r, eller hur?

    Jag vill INTE streama film från mina datorer utan köra cd-r från min Xboxs dvd.

    Jag behöver INTE några förmaningar att först leta i forumet!

    Jag har haft Internet i cirka 10 år och har under den tiden ställt högst 10 frågor och blir bemött på detta sätt, heller så frågar jag inte om minsta jävla sak som så många andra verkar göra.

    Tänk på att finns andra än finniga äckliga snorungar som håller på med tv-spel!

    /En tv-spels samlare sedan 24 år
    Last edited by Darksidedesign; 2004-03-12 at 14:36.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Onödigt inlägg Darksidedesign.KTD gav dig ju 2 tips.
    1.Tweaka din spelare så den klarar fler format.
    2.Byt till en Samsungspelare.

    Din fredag kan inte ha börjat så bra om du får tokraseriutbrott för att ngn ger dig ett svar som har frågats och svarats på ca 15 ggr på detta forum redan.

    Titta på en här tråden för vilka märken din Thomson stöder http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12139

    Tack till KTD för att han fortfarande engagerar sig och bidrar med sin kunskap trots att han har svarat på de flesta frågor ett par ggr redan.
    Last edited by 3875; 2004-03-12 at 15:52.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Hasni, passa dig så du inte blir påhoppad av Darksidedesign. Han har 10 års erfarenhet av Internet så han kan nog inte klicka på länkar eller söka saker själv så det är nog bäst du säger att han kan köpa en Samsung DVD drive av er, PSXCARE, för 1000:- istället för ge honom en länk...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    @3875
    Tack! Det värmde.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ktd
    Hasni, passa dig så du inte blir påhoppad av Darksidedesign. Han har 10 års erfarenhet av Internet så han kan nog inte klicka på länkar eller söka saker själv så det är nog bäst du säger att han kan köpa en Samsung DVD drive av er, PSXCARE, för 1000:- istället för ge honom en länk...
    Jag vet, det var därför jag inte skrev denna länk:

    http://www.psxcare.com/search.php?xSearch=samsung
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    DARKDESIGN: funderat på terapi???

    för att de e inte normalt folk som får raseriutbrott för såna saker!
    Last edited by dizazter-mazter; 2004-03-12 at 19:01.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    Lol :d .........

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    skaffa eget inlägg förhelvete min fråga ska svaras här inne och kom inte med idiotiska kommentarer.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Du har ju redan fått svar på din fråga!

    ...och vårda språket!!!

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 3875
    Onödigt inlägg Darksidedesign.KTD gav dig ju 2 tips.
    1.Tweaka din spelare så den klarar fler format.
    2.Byt till en Samsungspelare.

    Din fredag kan inte ha börjat så bra om du får tokraseriutbrott för att ngn ger dig ett svar som har frågats och svarats på ca 15 ggr på detta forum redan.

    Titta på en här tråden för vilka märken din Thomson stöder http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12139

    Tack till KTD för att han fortfarande engagerar sig och bidrar med sin kunskap trots att han har svarat på de flesta frågor ett par ggr redan.
    Inga av mina dagar börjar eller slutar bra. Jag vet vilka märken som min spelare stöder och den kan inte spela några av mina cd-r skivor.
    Jag vill inte göra ingrepp och ändra laserns styrka.
    Min fråga var ju var jag kunde hitta en sådan spelare som kunde spela cd-r.

    Har kollat här på Psxcare i några veckor utan att hitta att dom säljer just denna Samsung modell och hade missat att dom hade fått in denna.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ktd
    Hasni, passa dig så du inte blir påhoppad av Darksidedesign. Han har 10 års erfarenhet av Internet så han kan nog inte klicka på länkar eller söka saker själv så det är nog bäst du säger att han kan köpa en Samsung DVD drive av er, PSXCARE, för 1000:- istället för ge honom en länk...
    Det var ju värst vad rolig du var då. Visst kan jag klicka på länkar och söka. Men jag vill ha raka svar på mina frågor, är det så svårt att förstå?

    Jag har kollat här på Psxcare om en Samsung som reservdel i några veckor och har nu endast in på forumet den senaste tiden. Därför ställde jag min fråga för jag hade inte tid att vare sig sitta och leta eller läsa igår på grund av att vi bygger om här hemma och har mycket att göra.

    Om denna enkla fråga kunde jag ha fått ett enkelt svar såsom att Psxcare hade fått in Samsung dvd under kategorin Reservdelare/Service.

    I och med att det står "Fråga INTE efter Samsung dvd-läsare, om vi får in någon sådan så kommer den visas i listan här." så ställde jag frågan i forumet om någon visste var man kunde få tag på en som klarade cd-r.

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja, då ser man ju hur seriöst folk som man handlar chip av.
    Skulle detta vara roligt eller?

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dizazter-mazter
    DARKDESIGN: funderat på terapi???

    för att de e inte normalt folk som får raseriutbrott för såna saker!
    Det är rätt lätt att få utbrott om man går arbetslös utan någon form av inkomst för att arbetsförmedlingen klantade till sig med deras pappersjobb.
    Från att ha haft fast jobb i många år så gick företaget i konkurs och efter det har AF klantat sig med det dom ska göra. Jag blev inte aktiverad efter jag blev arbetslös och i en rad av andra klantigheter så förlorade jag all ersättning som jag berättigad till.

    Så, jag har väl en viss anledning till att vara irriterad om jag inte får ett rakt svar på en enkel fråga?

    Det var just enkla frågor som såg till att jag är utan inkomst sen cirka 1 år tillbaka.

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag vet, det var därför jag inte skrev denna länk:

    http://www.psxcare.com/search.php?xSearch=samsung
    Tack Hansi, det var just en sånt enkelt svar jag var ute efter.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    nu förstår vi varför du e irreterad men du behöver inte ta ut det över andra folk som försöker hjälpa dig för det var faktist inte ktd som klanta till det så du blev arbetslös

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dizazter-mazter
    nu förstår vi varför du e irreterad men du behöver inte ta ut det över andra folk som försöker hjälpa dig för det var faktist inte ktd som klanta till det så du blev arbetslös
    Så sant! Men jag frågade som sagt om vart jag kunde hitta en spelare som klarade cd-r.

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Men om du är utan inkomst ska du väl inte lägga 1000:- på nått som går att fixa gratis (tills du skaffat nytt jobb, då kan du ju byta till en Samsung)?
    Och är det så att du kan lägga 1000:- på nått som inte är så viktigt är det nog inte så synd om dig som du vill utge...

    Som jag skrev i mitt första svart till dig (efter att bara snabbt ögnat igenom din fråga och missuppfattat den):
    Dela ut din dvd/cd i datorn så du kommer åt den från XBMC. Då har du inga problem med några format/skivor...

    P.S Det finns fler än du som fått kicken. Jag själv fick det för två veckor sen så jag kanske oxå ska spotta & svära åt alla som inte svara EXAKT som jag vill!!!

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det är lätt att bryta ett sådant mönster (tänkande), tar ca 5 min, jag håller kurser i sådant kallas coaching el personlig utveckling är NLP utbildad av SvenskNLP, säg vad du vill ha skall jag tala om vad du behöver för att få det

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Jag vet inte om denna tråden är Död än men den killen verkar inte må riktigt bra asså.. han borde kanske ta fram sina gamla G700 eller vad fan dom hette för 24 år sen,,,, lol

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dash
    Jag vet inte om denna tråden är Död än men den killen verkar inte må riktigt bra asså.. han borde kanske ta fram sina gamla G700 eller vad fan dom hette för 24 år sen,,,, lol
    Tjenare Dash!

    Jag lever och mår bra men har haft några dåliga dagar. Jag har faktiskt en G7000 och en G7400 från Philips och en tidig Odyssey 200 i samlingen. Ha en trevlig påsk!

Liknande diskussioner

  1. Dvd filmer -grön färg
    By vladodr in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 00:13
  2. Se kopierade DVD filmer ?
    By asenlund in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 02:47
  3. problem med SVCD filmer
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 08:29
  4. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 12:45
  5. Filmer blinkar
    By Rooster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-07-01, 14:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •