Efter att jag ändrat från Pal till NTSC i XBMP så vill den inte starta, ändrade då tillbaka till PAL genom "enigmah....", men det vill ändå inte!!!
Har även XBMC som startar och där ser man att det är tillbaka på PAL.
Vad göra, någon????
Efter att jag ändrat från Pal till NTSC i XBMP så vill den inte starta, ändrade då tillbaka till PAL genom "enigmah....", men det vill ändå inte!!!
Har även XBMC som startar och där ser man att det är tillbaka på PAL.
Vad göra, någon????
Prova att ta bort XBMP katalogen och installera om.. (spara undan config.xml dock om du vill ha kvar dina inställningar)
Hittade det.. i Config.xml finns en sektion enligt nedan:
<!-- Set the resolution you want XBMP to run in -->
<!-- 1 - Use Xbox video settings to determing -->
<!-- 2 - NTSC 720x480 @ 4:3 -->
<!-- 3 - NTSC 720x480 @ 16:9 -->
<!-- 4 - PAL 720x576 @ 4:3 -->
<!-- 5 - PAL 720x576 @ 16:9 -->
<!-- 6 - HDTV 1280x720 @ 16:9 -->
<!-- 7 - HDTV 1920x1080 @ 16:9 -->
<resolution>1</resolution>
Förmodligen har du den stående på 2 eller dyligt.. ladda ner config.xlm till datorn och ändra manuellt & tanka upp igen så funkar det nog..
Resolution stod på 1, jag provade ändra till 5 men icke!!
Får väl tvinga in grannen så jag får tanka över hans XBMP.
Tack för hjälpen!!
Har nu provat att deleta hela xbmp, och tankat från en annan box men det går ändå inte!!
Behöll du den g:a config.xml ? Isåfall prova en ny sådan..
sen tog i alla fall mina ideer slut
Jag hade ett liknande problem innan, visade sig att när jag hade ändrat till NTSC med enigmah så ställde sig XBMP som "HDTV 1920x1080 @ 16:9" (fast Config.xml stod med ALT 1 "1 - Use Xbox video settings to determing") Vilket TV:n inte klarade av eller nåt sånt.
Fick köra enigma Från skiva och ändra tillbaka till PAL har jag för mig, Eller om jag startade XBMP från HD fast via evox som kördes från skiva. Kommer inte riktigt ihåg. Var iaf tvungen att ändra till NTSC 720x480 @ 16:9 inne i setting på XBMP och trycka på "ställ in", och där står den nu oavsett mo jag kör PAL eller NTSC med Enigmah.
Annars är väl ett hett alternativ att plocka bort den gamla config.xml helt.
/Mr Walker - Xbox n00b
Hittade följande tips i en annan avdelning som KDT postat:
"Prova ta bort mappen 0face007 i E:\TDATA & E:\UDATA.
Det är där i alla sparningar görs till Xbox Media Player... "
Lycka till
Jag testade detta och det funkade ypperligt efter det! Tackar tackar!!Original inlägg av whopper
/Mats
Bookmarks