Vilket är bästa chipet om man vill kunna spela ps1 och ps2 silvers för NTSC.
Vilket är bästa chipet om man vill kunna spela ps1 och ps2 silvers för NTSC.
Origachip om du vill ha chipet IDAG
NEO4 om du vill ha chippet den närmaste veckan
Messiah om du kan vänta några veckor till.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Vad finns det för anledning att vänta på NEO4 om Origa klarar det redan nu. Blir NEO4 billigare el bättre jänfört med Origa. Monterar ni Origa medans man väntar?
Med Neo4 kan du även spela brända Ps2 spel och det tar bort regionskyddet för DVD filmer.
Vad är messiah?<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
</font>
Och vart kan man läsa/hitta info om det?
------------------
-::Jimpa the mään was here::-
-::Jimpa the mään was here::-
Jag fattar ändå inte varför man skall vänta på NEO4, när Origa verkar klara samma saker, och till ett lägre pris.
För att du kan spela backuper med Neo4 m.m.
Origa skall ju också klara kopierade ps1 och ps2 spel.
Men med Origa måste du swappa Ps2 spel.
ORIGA vs NEO4
Origa: Startar alla PS1 spel direkt
NEO4: Startar alla PS1 spel direkt
Origa: Startar PS2 backuper med SWAP
NEO4: Startar PS2 backuper DIREKT
Origa: Startar PS2 Original Import med Swap
NEO4: Klarar INTE ALLS av original import PS2
Origa: Använd DVD Region X som bootskiva även för importerade DVD-filmer
NEO4: Startar importerade DVD-filmer direkt.
Origa: Finns på lager, installationen är mycket svår så räkna med att den tar minst en dag.
NEO4: Finns ej på lager, men kommer vilken dag som helst. Chippet finns, det är bara så att vi inte fått vår leverans ännu. Installationen tar lika lång tid som Origa.
Origa: 1.500:- för chip+montering, 500:- för DVD Region-X = totalt 2.000:-
NEO4: 2.000:- för chip+montering
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack, en ytterligare fråga, fungerar minneskort som vanligt när man måste swappa skivor?
Japp. Du har minneskortet i slot1 och Datel dongeln (hårdvara som följer med) i slot2...
Nya Multi Region X behöver ingen dongel bara ett vanligt minneskort
Vad är det för skillnad på NEO4 och Messiah?<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
</font>
NEO4 = Finns
Messiah = Finns inte...ännu...
NEO4 = Startar alla spel den klarar utan swap, förutom DVD kopior som kräver swap.
Messiah = Startar ALLA spel utan swap
NEO4 = Klarar INTE original Import
Messiah = Klarar original Import
Om nu Messiah finns... Börjar tvivla...<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
NEO4 = Finns
Messiah = Finns inte...ännu...
NEO4 = Startar alla spel den klarar utan swap, förutom DVD kopior som kräver swap.
Messiah = Startar ALLA spel utan swap
NEO4 = Klarar INTE original Import
Messiah = Klarar original Import
</font>
Hansi, vad tycker du om att dina konkurrenter här i sverige redan börjat ta in förhandsbokningar på messiah, med rätt varierade ca-priser? Kommer du att beställa hem messiah v.1 eller väntar du på messiah full? Som jag förstod det kommer full-versionen att vara väldigt lätt att installera själv (och att uppgradera), med tanke på att det är monterat på ett "carcass" håller du med?
många frågor men...
"Frälsaren" verkar i alla fall finnas, kan vi vara överens om det i alla fall ;-D
Jag tycker väl inte det är helt seriöst eftersom utvecklaren inte erbjudit några prislistor till återförsäljare ännu.
Det beror väl på vad man ger för information kring produkten, t.ex. att det är ett preliminärt pris som kan ändras samt att releasedatum är osäkert.
Vi kommer ta beställningar så fort vi får en fast prislista att gå efter, precis som vi gjort med NEO4.
Vad är "carcass" för något?
Mvh
Fred
Carcass är ett kretskort med hål utstansade så att man kan sätta kortet ovanpå en komponent med många svårlödda ben. Sedan löder man fast kortet på komponenten, vilket är mycket enklare än att löda på lösa stumpar elektronikkabel.
Bookmarks