Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Splinter Cell Pandora Tomorrow

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Respekt
    22

Splinter Cell Pandora Tomorrow

Nån fler som har problem med beta (?) releasen av Splinter Cell Pandora Tomorrow från DNL ang. att det inte går att ladda ett sparat spel. Om jag skapar en ny profil, spelar en bit in på första banan, kommer så långt att spelet sparas, avslutar spelet för att sedan starta min profil igen. Då står det att min profil är skadad och att den kan repareras. Väljer då att den ska göra det men sen startar banan om från början.

Men det kanske beror på att det är en beta, om det nu är det??? Ingen som råkat ut för samma sak?

/ABSiNSANE

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    Det beror på att det är beta men enligt vad jag läste på ett annat forum ska det fungera om du recover din profil och klarar till nästa filmsekvens så ska det gå att starta från den sparfilen

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Så är det. Men efter jag spelat halva bytte jag från ripen till full dvd releasen och då får man inte problemet med trasig profil...

En enkel lösning är att aldrig avsluta mitt i en bana. Spela klart leveln, spara & stäng av...

För övrigt så är det det bästa spelet hittills som släppts. Kunde inte sluta spela det...

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Respekt
    22
    Skumt, då jag som alltid kör fullversionen av alla spel. Men då det är en beta hoppas jag att DNL eller nån annan släpper skarpa versionen inom kort. Spelet verkar helt OK! Känns lite trist om man alltid blir tvungen att slutföra uppdragen innan man kan spara.

Fick problemet med skadad profil från första början. Startade då multiplayer och spelade igenom testuppdragen för att sedan spela singleplayer. Redan då var min profil skadad. Tog då bort min profil via MS Dashboard och gick direkt på singleplayer. Men även då blir profilen skadad när man laddar in den på nytt. Men det är väl bara att spela hela uppdragen eller kallt vänta på den skarpa versionen!

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Att köra igenom ett helt mission tar inte värst så lång tid. SP är ju inget spel man lirar om man inte har tiden till det...

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Vadå, så om man bara klarar första uppdraget på ambasaden, så ska man kunna sava som vanligt vid checkpoints?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Nä. Men om det bara mitt i en bana står Save Checkpoint så kör man vidare tills banan är klar.

Men nu har det ju släppts så nu är det ju ingen idé att lira beta versionen ändå...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    Final finns ute nu

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Det var ju liksom det jag sa med "Men nu har det ju släppts så nu är det ju ingen idé att lira beta versionen ändå..."

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    hehe missade visst det, läste inte så noga, var nog trött

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0
    Jag har testat två st splintercell versioner, och man kan inte loada checkpoints på ngn av dom. Vad heter versionen som man kan loada på ?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    21
    Kolla på www.nforce.nl där står det vad den versionen heter

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    @nrowa
    Börjar tro att du menar nått helt annat...

Mitt i en bana kan det komma upp saving checkpoint. Dom kan du aldrig komma tillbaka till i ett senare tillfälle. Det är när det kommer upp en saveruta, där du har tre olika saveplatser att välja på, som du kan starta ifrån i ett senare spel...
    Last edited by ktd; 2004-03-23 at 19:44.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    på tal om splinter cell, jag tycker att knapparna A, B, X, Y(de runda till höger på small kontroll) känns lite väl sega, när man trycker vanligt så reagerar de inte, man måste trycka extra hårt och länge för att de ska fungera någon som vet varför?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Det är ingen beta det är bara det att dem har tagit bort massa film sekvenser och sånt, jag tror det är nåt som kraschar men saveningen.

Även i orginalen från butiken värkar det som om att man måste ha en profil till Singleplayer och en till Multiplayer annars kommer det att profilen kan vara skadad.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Jo, den version som kom ut två-tre veckor innan releasen var en beta.

Liknande diskussioner

1. Splinter cell problem, snälla hjälp mig..
    By jose in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 01:20
  2. ubi har förstört Splinter Cell!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2003-03-28, 19:09
  3. Problem med Splinter cell!.
    By NdaKo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 16:09
  4. Splinter cell nya uppdrag??????????
    By PD2000 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 13:32
  5. Splinter Cell