Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem vid byte av hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem vid byte av hårddisk

    Jag har precis satt i en ny 160 Gb hårddisk, och när jag ska installera superdisk på den så kommer det upp ett felmeddelande med kod 09.

    Hittade denna information om kod 09 (9 - kernel - HDD parameters (PIO/DMA/or size {debug}, certain size minimum is required for debug)
    Men jag har inte en aning om vad det kan vara, hårddisken är hely ny och har aldrig suttit i nån dator, och jag kör den som Master.

    Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Mvh
    Tjoflöjt

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ska inte hdn byglas som cable select?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spelar ingen roll om den är cable select eller master, eftersom cable select helt enkelt automatiskt sätter den till master...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jafan är det som är galet då har testat olika skivor olika ide kablar, samma skiva funkar ju att bota med samma läsareoch orginal hårdisken i. kan det ha med bioset att göra har senaste bioset ....och har redan bytt till större hdd åt två kompisar med samma konfiguration och samma hårdvara hade jag bara tur när det bioset lät bota superdiscen med den nya hdd ..... mycket underligt får väl prova att byta bios igen börjar bli jävligt trött på det här nu ....jävla code 09 ...eller slänga ut dvd och hdd jenom fönstret och gå ner och köra över dom med bil...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Har samma problem behöver hjälp omgående tack!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Byt till en mindre trasig hårddisk kanske? Fungerar den i en PC?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Byt till en mindre trasig hårddisk kanske? Fungerar den i en PC?
    Jag gjorde världens tabbe,hehe.Såg inte att jag hade satt dit en gammal Fujitsu hdd som ska sitta ien Compaq dator.Satte dit den upplåsta original hdd & det funkade på en gång .Jag hade skit bråttom & därför gick det som det gick men fick det att funka efter lite hjärnverksamhet!Vilken blunder,haha.Förresten Hansi såg du min order?Kan du kontakta mig är du snäll,brådis som vanligt.Ha det!
    Mvh Nijo.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    du hansi har du inget bättre förslag så tycker jag att du ska sluta och va så rolig självklart funkar hdd i datorn ...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av joachim
    du hansi har du inget bättre förslag så tycker jag att du ska sluta och va så rolig självklart funkar hdd i datorn ...
    Om hårddisken HADE varit trasig hade det varit anledningen till den felkod som xboxen visade. Att koppla den till en PC hade kanske visat om hårddisken var hel eller trasig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det var hårddisken som var paj, fick en ny igår och den funkar utmärkt!
    Jag testade att koppla in den gamla i datorn och den funkade inte där heller.


    Tack för all hjälp!!
    Mycket bra forum detta som man verkligen får hjälp om man behöver(Och det behöver man ju när man inte är så bra på det)..
    Mvh
    Tjoflöjt

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Problem vid hd byte
    By Greggo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 14:05
  3. Problem vid byte av HD.
    By Pewe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 18:22
  4. Problem vid HD byte
    By rogra96 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 20:25
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •