Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ingen bild?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Ingen bild?

    Tja!

    Har råkat ut för ett skit skumt probb!
    Jag kopplade in xboxen till min projje via ett high def pack å en Supra komponent kabel ändrade xboxen till ntsc å ändrade så att jag kunde köra 480p och 720p.
    Allt funkar frid å fröjd i Söndags kväll jag stänger av boxen sedan så dagen efter när jag skall starta upp xboxen på chippet så startar den upp utan bild å när den har laddat loggan i uppstarten (man kan höra ljudet)
    Så står den bara å rebootar hela tiden precis när den skall gå in i evox?
    Jag har prövat å stänga av chippet också, å starta upp vanligt det funkar man hör att den kommer in i ms dashboard men ingen bild här heller!

    Vad har hänt?

    Jag har testat att flasha om också till nyaste bioset Xecuter2.4981 men fortfarande ingen bild varken med chippet på eller av?
    Också testat att byta till original hd även bränt ut enigmah på skiva men den vill inte boota på skiva den bara rebootar!

    Desperat!

    MvH
    Z
    Last edited by Releaser; 2004-03-17 at 13:49.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hade du haft ett SmartXX eller Xenium chip hade det varit enkelt att fixa, ditt eeprom är korrupt. Om du kan boota superdisc (prova många gånger) så borde det räcka att gå in i enigmah videomode select och trycka på A
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Ska gå att fixa med Configmagic ochså om jag inte minns helt fel, nån typ av boot cd man skulle göra, går även att flasha in en ny eeprom med ett chip: http://arisme.free.fr/Xbox/Reflash/ du behöver dok antingen en till moddad box så du kan flasha in den speciella biosfilen på ett chip el en programerare till ditt chip, det går att använda viket chip som helst för ändamålet.
    Last edited by Droopy; 2004-03-17 at 23:54.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, men det är enklast med Enigmah ifall det räcker. Med Config magic kan du manuellt ändra i eprom. Att flasha ett helt nytt eprom är inte att rekommendera då du inte kommer kunna använda xbox live samt eventuellt måste byta hårddisk.

    Om inget annat hjälper så brukar vi montera ett SmartXX chip, det brukar räcka med att gå in i eprom settings och ställa in det korrekt igen. I värsta fall har vi ett SmartXX chip liggande med ett backup eprom lagrat, en restore av det eprommet brukar skrämma liv i de mest envisa boxarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har kollat lite på detta men jag vill ju ha kvar hd'n jag har i
    Finns det ngn chans att jag kan få ha det

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag var sååå jätte nära på att flasha om eeprommet men så......
    Jag brände ut enigmah på en cd-rw verbatim eftersom jag har superdisc på samma slags skiva, tänkte då borde det ju funka.
    Jag brände ut enigmah på en traxdata dvd skiva å visst fan funkade det!
    Men jag vill ju fortsätta att använda projjen till boxen å lira spel med 480,720p men nu är jag ju rädd för att byta till ntsc
    Iallafall nu leker livet igen :P

    Tack för tipsen Hansi & Droopy men speciellt Hansi! Psxcare har återigen givit bra support enligt ryktena som är sanna
    Last edited by Releaser; 2004-03-18 at 04:33.

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild med advance scart
    By Kaiser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 19:34
  2. Ingen bild
    By Malign in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 18:56
  3. ingen bild, hjälp hansi!
    By st1x in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 12:54
  4. Ingen bild! hjälp!
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 23:33
  5. Ingen bild! hjälp!
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 17:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •