Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hansi!raparation av moderkort?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22

Hansi!raparation av moderkort?

råkade bryta loss en transistor precis i aladdin kanten...
    brun 2 mm lång...går det fixa eller?xboxen funkar som vanligt men jag tror att det är därför mitt aladdin inte funkar : )

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bör gå att fixa, allt beror ju på hur det ser ut när man tittar på det i verkligheten :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    nä den lossnade bara när jag skulle få bort chippet som satt där...(med skruvmejsel : )
    skulle vilja få ett pris på att fixa den där grejjen och ta bort skiten till chip som sitter i och klämma dit ett xbit?
    om du går in på www.aladdin-********* så kollar du på bilden med alla röda prickar och ser att det står C7D2 sån är det och det är den jag fått bort...
    det är bara två helt rena ten ytor kvar...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Xbit inkl montering 1095:-
    Reparation av ditt kort, c:a 350:- borde räcka i samband med chippning (350:- = upp till c:a 30 minuters jobb för reparationen, borde räcka med 3 minuter) , men vi måste ju se hur det ser ut i övrigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    ser fint ut...kan man posta bilder eller?
    vad tar ni om ni bara skulle löda dit transistorn?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    500-700:- skulle jag tro för att bara löda dit komponenten, eller så är det nytt moderkort 1.500:- (då ingår 500:- rabatt på moddning)

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    nu vet jag ju inte om det går att använda transistorn som jag fick loss...
    ska kolla lpc en gång till...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har gott om skrotade kort att plocka sånt från.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    kan man skicka in bara kortet eller hela xboxen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skicka hela xboxen så får du den förhoppningsvis tillbaka komplett, fungerande och försluten med vårt garantisigill.

Liknande diskussioner

1. Moderkort till PlayStation 2
    By Nebiyu in forum Playstation 2 Produkter
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 12:03
  2. ps2 v3 moderkort köpes
    By patrik1976 in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 22:55
  3. moderkort, v1.1
    By xboxnisse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 00:34
  4. version av moderkort?
    By nofear in forum Playstation produktsupport - Multi-X