Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Crystal Limited Edition + chip?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Crystal Limited Edition + chip?

    Hej!

    Jag har aldrig haft xbox förut, men nu har jag beställt en Crystal Limited Edition (pga ett schysst pris för konsoll + två controller s). Jag vill chippa den och en polare köpte nyss ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b Multi-X chip till sin "vanliga" box, och det funkade fint. Satt och funderade på att köpa ett likadant, men nu läser jag att det kanske krävs andra saker för att få det att fungera.

    Så frågan är: Vågar jag beställa det här chippet redan nu (vill ju ha det när boxen kommer) eller ska jag vänta? Hoppas någon har lite förslag.

    //Maynard

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har ett focus videochip i boxen du får så fungerar det utan problem. Har du det nya videochippet (kommer inte ihåg vad det heter) så måste du vänta på ett nytt bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om du har ett focus videochip i boxen du får så fungerar det utan problem. Har du det nya videochippet (kommer inte ihåg vad det heter) så måste du vänta på ett nytt bios.
    Så då kan jag alltså beställa ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b ändå, och OM videochippet är nyare, vänta på en ny bios och köra den på chippet?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...nu blev kristallkulan så där suddig igen...men en box med focus är iaf inga problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question

    Hansi. Har ni fått in Kristallversionen av XBox?

    Pris med SmartXX?

    Eller är det bättre att fixa boxen på egen hand och sedan lämna in för moddning?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av qualze
    Hansi. Har ni fått in Kristallversionen av XBox?

    Pris med SmartXX?

    Eller är det bättre att fixa boxen på egen hand och sedan lämna in för moddning?
    Exakt vad jag undrade med, men Qualze hann före med 15 minuter

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom är på väg in, sedan får vi se om dom vi får går att chippa eller inte. Priset blir c:a 200:- mer än den vanliga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Någon som vet hur många det kommer att släppas ?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Droopy
    Någon som vet hur många det kommer att släppas ?
    Tillräckligt skulle jag gissa på...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Maynard
    Så då kan jag alltså beställa ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b ändå, och OM videochippet är nyare, vänta på en ny bios och köra den på chippet?
    De flesta, mer eller midre alla de europeiska Crystal Limited Edition, verkar ha focus videochip. Om så är fallet funkar X-Ecuter 2 Lite version 2.3b prima.

    Det finns ingen aktuell bios-verison som stödjer det nya Xcalibur viodechippet som tydligen ska sitta i en del.

    De lanceras ju idag (...när affärerna öppnar). Mitt tips är att köpa en, kika in genom sidan på den och kolla vad det är för chip (titta på bilder av moderkortet så hajar du vart du ska kolla). Om det mot förmodan skulle vara ett Xcalibur så lämna tillbaka den då, du har ju bytesrätt sålänge du inte skruvat upp den. Jag skulle iaf vänta med att löda in chip innan det fanns aktuell bios-version, eftersom cromwellbioset som ligger på X-Ecuter 2 Lite version 2.3b stödjer inte det Xcalibur och skulle därför inte ge någon bild.

    Rätta mig om jag har fel. Dags att sussa, om 12 timmar bär det av för att hämta det förbokade exemplaret är den nya plastburken

    Xbox-scene har annars en bra tråd om Crystal Limited Edition:

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=183657&st=165
    Last edited by kdid; 2004-03-19 at 15:03.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Är det samma prestanda på alla XBoxar, v1.0-v1.5 och Crystal?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja XBOX 2 kommer 06 är det sagt då har det en IBM CPU & ATI GPU

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man ser inte videochippet utan att öppna den, även om skalet är genomskinligt så är det en inkapsling av metall innanför skalet.

    Vi fick in crystal boxar igår, med FOCUS chip. Vi säljer dessa boxar till samma pris som de svarta. Skillnaden är att crystal boxen kommer med två handkontroller men inga spel, de svarta boxarna med en handkontroll och två spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Då är det bara att hoppas att den jag hämtar ut i eftermiddag också kommer med det chippet.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pege63
    Ja XBOX 2 kommer 06 är det sagt då har det en IBM CPU & ATI GPU
    Har IBM börjat tillverka CPU:er? Vet du något om prestandan på de kommande XBox:arna?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Power PC har ju funnits ett tag nu...om du inte visste det så har IBM byggt datorer sedan innan du visste vad en dator var för något :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Hör och häpna ...det satt ingen Xcalibur i min heller

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Min Crystal-Box är tillverkad 2004-02-02, så då borde det väl nästan vara Focus eller vad tror ni? (har inte skruvat upp den pga eventuell bytesrätt) Är det någon skillnad på att sätta fast ett chip på crystalboxen? Andra lödpunkter eller så?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ingen skillnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    hur vet jag om de sitter Xcalibur eller Focus i min nya crystal Xbox, UTAN att öppna den, snälla hjälp mig nån.

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Maynard
    Min Crystal-Box är tillverkad 2004-02-02, så då borde det väl nästan vara Focus eller vad tror ni? (har inte skruvat upp den pga eventuell bytesrätt) Är det någon skillnad på att sätta fast ett chip på crystalboxen? Andra lödpunkter eller så?
    Min har samma tillverkningsdatum och har ett focus

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ashcan
    hur vet jag om de sitter Xcalibur eller Focus i min nya crystal Xbox, UTAN att öppna den, snälla hjälp mig nån.
    Jämför serienummer samt tillverklningsdatum med någon annan förslagsvis.

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tillverknings datumet e 2004-02-02 och mitt serienummer e 2011712 40605, nu när ni vet detta, kan ni kolla upp vad ni har och om eran Crystal har Focus eller Xcalibur.
    Tack så mycket alla ni som hjälper.

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    snacka just med Xbox support linje, och dom sa att ALLA komponenter e EXAKT samma i dom nya crystal som de vanliga maskinerna, de e bara höljet som skiljer, men jag vet inte om jag kan lita på dom asså, så snälla kan någon svara på mitt förra inlägg.
    Tack

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Så med detta sagt så är det alltså ok att beställa en Crystal LE xbox från psxcare med SmartXX mod?

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    109
    Respekt
    21
    Vad är det för version på Chrystal boxen?

    1.4 eller 1.5? eller är det en ännu tidigare variant?

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har snackat med Xbox support och dom säger att den e EXAKT samma som den vanliga bara att de e annat skal på den, med andra ord en 1.5, men de sägs även att de ska sitta ett nytt chip i den som kan va lite strul med att chippa för ett de inte finns nått BIOS till den, men Xbox support säger att de inte sitter NÅGOT nytt i denna maskinen. så jag vet inte vad jag ska tro, själv sitter jag med en hemma nu, men vet inte om jag ska ha kvar den eller inte, värdelös om man inte kan chippa.

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kyuz
    Så med detta sagt så är det alltså ok att beställa en Crystal LE xbox från psxcare med SmartXX mod?

    Javisst, vi har redan sålt flera stycken med SmartXX och 160GB disk. Just nu kan jag erbjuda 160GB 7200rpm till samma pris som 160GB 5400rpm eftersom jag inte fick tag på 5400rpm denna vecka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ashcan
    jag har snackat med Xbox support och dom säger att den e EXAKT samma som den vanliga bara att de e annat skal på den, med andra ord en 1.5, men de sägs även att de ska sitta ett nytt chip i den som kan va lite strul med att chippa för ett de inte finns nått BIOS till den, men Xbox support säger att de inte sitter NÅGOT nytt i denna maskinen. så jag vet inte vad jag ska tro, själv sitter jag med en hemma nu, men vet inte om jag ska ha kvar den eller inte, värdelös om man inte kan chippa.

    Tror du att den du pratar med när du ringer xbox support har minsta kolla på de olika versionerna, videochip osv? För en normal xbox kund är det ingen som helst skillnad mellan olika xbox, det spelar ingen roll vilket videochip osv som sitter på moderkortet.

    Prova att ställa frågan "Är det Focus eller Connexant videochip" eller "Är det ST eller AMD flashminne" så förstår du vad jag menar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ashcan
    tillverknings datumet e 2004-02-02 och mitt serienummer e 2011712 40605, nu när ni vet detta, kan ni kolla upp vad ni har och om eran Crystal har Focus eller Xcalibur.
    Tack så mycket alla ni som hjälper.
    Min har samma tillverkningsdatum samt produktionsställe och har ettt focus.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Spelare i Crystal Limited Edition
    By Zyren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-05-17, 17:30
  2. Två chip på sex dagar
    By YallamaN in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:50
  3. Vilka chip passar "homebrew" chip?
    By turbofreddan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 22:34
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •