finns det något program som man kan defragmentera xboxens hdd, utan att behöva ta ut den (koppla bort en) från xboxen. tacksam för svar.![]()
finns det något program som man kan defragmentera xboxens hdd, utan att behöva ta ut den (koppla bort en) från xboxen. tacksam för svar.![]()
varför skulle du vilja defragmentera boxen??
Jag defragmenterar itne ens datorn å jag har aldrig haft nå problem![]()
det skulle behövas, spelen hackar till väldigt bycket ibland och det känns lite sekt i bland... men finns det något program? Men Lucif3r... dum fråga du stälde
vaddå dum fråga?![]()
Diskdefragemtering hjälper inte mot om spel hackar å sånt... hjälper bara att plocka fram filer ibland. om man t ex ska in i games å sen tillbaka till startmenyn... då kan det hjälpa. annars gör det ingen skillnad.
Bästa vore om du formaterade om disken istället.....
Klart diskfragmentering kan hjälpa mot sådant(frågan är om det är så i detta fall dock)! Vad tror du spelen gör Lucif3r? Dom "plockar" oxå fram en massa filer hela tiden. Brukar inte köra diskfragmentering speciellt ofta på datorn men när jag gör det brukar jag märka skillnad iaf..
Om inte diskdefragmenteringen skiljer sig på Xbox ifrån en vanlig dator så kan man se den som ett optimeringsverktyg som sorterar filerna i den ordning dom används oftast så att hårddisken snabbare accessar dom filer som man oftast använder. Det kan i undantagsfall hjälpa mot spelproblem men allt som oftast så är det andra faktorer som utgör problemet. Du är förmodligen inte hjälpt av att sätta disken i en dator och köra defragmentering heller eftersom det är operativsystemet som bestämmer hur filerna skall optimeras.
Det hjälper antagligen bättre att se till att ändra videoläge till NTSC när man spelar NTSC spel och till PAL när man spelar PAL spel.
Enigmah Videomode Switchdisc borde ligga i din APPS meny.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks