Någon som vet med vilken knapp på fjärren man adderar filer till playlisten i mediaspelaren??
Någon som vet med vilken knapp på fjärren man adderar filer till playlisten i mediaspelaren??
Om det är i XBMC du menar så är det <edit>0</edit>...
Last edited by ktd; 2004-04-19 at 14:16.
Åter engång dåligt forumelard fråga. Men som ktd skriver är det 1 om det är XMBC den nyaste builden 03-09. Är det en äldre är det "title-knappen".
Men du kan ju ändra i keymap.xml så du får alla knappar där du vill ha dem.
Hmm i min version (03-09 från xbins ftp) så är det 0:an man lägger in låtar i playlisten med.
jEjK, ja du har rätt, jag blev lurad av ktd, det är 0 som är orginal från början i 03-09
Stämmer bra det. Ber om ursäkt!
1an markerar man filer med i My Files... Sorry
Jag menar i XBMP..... detta forum är väl för XBMP och inte XBMC??
I XMBP är det "title" knappen som gäller. Nja det är ett forum för både XBMC och XBMP då det inte finns någon speciell för XBMC.Original inlägg av Riddick
Undra just när det blir ett forum för XBMC, känns som det är läge snart för det?
fungerar det utan fjärr då?Original inlägg av jEjK
Kollade på XBMC:s hemsida för att se om det fanns några manualer men det finns inga än.
Kan någon förklara för en noob hur man gör playlists eller tipsa om en länk med information om detta?
När du är inne i din musikmapp så trycker du på 0 på fjärren eller Y på kontrollen för att lägga till låten i spellistan (samma om du vill ta bort en låt från spellistan). När du fått dit alla låtar du vill så trycker du på TITLE på fjärren eller BLACK på kontrollen för att komma till spellistan.
För att komma tillbaka till låtarna från spellistan trycker du BACK på fjärren eller BLACK på kontrollen...
*EDIT*
Samma förfarande gäller för film...
Jätte tack KTD!
Bookmarks