Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Koppla ihop PC med Xbox

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

Koppla ihop PC med Xbox

Hej. Hur gör jag för att koppla ihop min Xbox med min PC? Och när jag har gjort det, hur gör jag för att mina .iso filer ska föras över till Xboxet och i vilket format? Om jag har förstått det rätt ska man använda nåt program som gör filerna till xISO filer? Jag är total nybörjare så all hjälp uppskattas. Är även intresserad av att föra över .avi filmer till Boxen. Tack på förhand!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Kurtil
    Hej. Hur gör jag för att koppla ihop min Xbox med min PC? Och när jag har gjort det, hur gör jag för att mina .iso filer ska föras över till Xboxet och i vilket format? Om jag har förstått det rätt ska man använda nåt program som gör filerna till xISO filer? Jag är total nybörjare så all hjälp uppskattas. Är även intresserad av att föra över .avi filmer till Boxen. Tack på förhand!
    Det här är nog det absolut vanligaste frågan på detta forum ! Den är nog ställd ett antal gånger per vecka och besvarad lika ofta! Har du kollat guiderna.. sökt i forumet?

Då tar vi det igen
    För att koppla ihop din Xbox med din PC så måste du först kunna lite om nätverk och PC.. sen är det bara att inse att Xboxen är just en PC.. den behöver en nätverkkabel till en hub/switch/router (precis som PCn) eller om du bara har en koppling mellan PC och Box en korsad nätkabel : http://www.johnscloset.net/wiring/crossover.html

Därefter behöver du en passande IP adress till Boxen.. det antar jag att du kan!

ISO filer till boxen packas upp med antingen XboxIsotool eller Xfer och den katalog du då får FTPs över som den är till boxen - under antingen E:\GAMES eller F:\GAMES - med ett lämpligt FTP program (t.ex. Total Commander).

För att eventuellt skapa ett ISO-fil använder du samma program som ovan.

För att föra över AVI filer till Boxen kan du antingen FTPa över dem med samma FTP program till katalogerna E:\VIDEOS eller F:\VIDEOS. Eller så kan du strunta i att överföra filerna till boxen och istället streama över dem med program som t.ex. Relax.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Jag är som sagt nybörjare. Nu har jag iaf kopplat ihop dem. Så om jag har fattat detta rätt så kommer min dator se Xboxen när jag ger den ett IP? Men kan jag bara hitta på ett IP, eller ska det vara nåt speciellt??

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Nu har jag löst det själv. Det enda jag behöver veta är vad xboxet läser. För jag försökte kopiera över en .nrg fil och det gick tydligen inte....

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Överför imagefilerna med qwix så packas dom upp automatiskt också. Det krävs för att spel ska funka överhuvudtaget

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Tack. Vart laddar jag ner qwix då?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    En kvick sökning på Google gav mig svaret:
    http://www.teamavalaunch.com/qwix/

Liknande diskussioner

1. koppla pc till Xbox löst =)
    By Kimo in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 22:05
  2. XBOX med Turbo...
    By BullHead in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 00:14
  3. Fjärrkontrollen och regionsfri dvd-spelare med xbox v1.1?
    By Freddo_mAN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 10:37
  4. Koppla ihop 2st XBOX?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 02:41
  5. koppla ihop pc o xbox??
    By tobbej in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-09, 21:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner