Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med xbit

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem med xbit

    Jag har lött in ett xbit i min xbox, det är ett v.1.4 fast det blinkar bara rött och grönt när jag startar den med modchipet aktiverat.
    jag har mätt på den alternativa d0 punkten på baksidan och den har kontakt med stiftet på modchipet .. vad kan vara fel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För att vi skall kunna ge support på xbit måste du ange:

    Vilken stapel från vänster du formatterat
    Vilket Bios# i den stapeln du flashat
    Vilket bios du använt och vilken storlek
    Hur switcharna är inställda
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag valde stapel nummer fyra och flashade med senaste xecuter bioset. Gjorde ju såklart om 256k till 1mb bios med bat filen som följde med. Och alla switchar är avstängda.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du inte bryr dig om att vara exakt i din beskrivning så får jag alltså gissa mig till att du gjort en 1M image av xecuter 2 4981.06 och flashat in i bios#1 (nedersta) i 4:e stapeln :-)

    Prova att ta den vanliga 256K imagen och flasha in i bios#4 (översta) i stapeln och sätt switchen on on off off, men det kommer antagligen inte bli någon skillnad.

    Kolla ALLA anslutningar och kolla att kablarna inte kommer för nära någon drossel (stor komponent på kretskortet i form av en rund kärna med tjock koppartråd glest lindad runt) eftersom dessa stör ut chippet annars.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och glöm inte att du måste koppla bort usb-kabeln...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Förlåt om jag var lite otydlig, men du gissade alldeles rätt

    Jag testade med vanliga 256k bioset också utan skillnad. Och jag satte fast chippet upp och ner på på minneschippet bredvid d0 punkten. Då borde det väl vara lugnt med spolen?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla att du inte tryck ner chippet för långt. Använder man den metod du använt (jag gillar den inte, ett j-a besvär att få få bort chippet om man vill t.ex. felsöka) skall man bara stoppa i pinnarna en liten bit i hålen. Vette fan om dom inte tom kan kortsluta på undersidan annars, prova sätta lite tejp där för säkerhets skull.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Oj, nu är jag otydlig igen :|
    Men när man får xbitet så är det ju en plastbit på dom pinnarna, där har jag satt dubbelhäftande tejp, så den sitter liksom upp och ner på men tejpen på minnet.

    För jag har lödit fast alla kablar nämligen.
    Nog dags att lägga sig snart

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har löst problemet nu, och kan bara konstatera att nåt runt ide-kontakten är rätt känsligt för störningar.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, och hade du direkt talat om att du hade gjort en kabelmontering (missade din post för 3 dagar sedan, sorry) hade jag även tipsat om att kablarna inte får komma nära någon drossel (dom där runda metallkärnorna med tjock kopparkabel glest lindat runt).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med att "hosta" via tunneling software.
    By Caper in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 21:55
  2. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  3. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 14:02
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •