Original inlägg av
sebr0ck
...får jag alldeles för ofta nu för tiden. min konsol är gammal, köpte den två månader efter releasen. Sen chippade jag den med neo4 hos er på psxcare, sen säckade det ihop på nåt sätt och då satte ni i messiah 2 tror jag.
Men nu krånglar det igen. Vissa spel startar inte överhuvudtaget, andra måster man försöka med flera gånger innan de startar.
Vad göra?
Om jag måste köpa en ny maskin, kan man sälja den gamla till psxcare, ni kanske behöver reservdelar eller messiahchippet.
tyvärr är det nog lasern, köpte själv en ny ps2a nyligen pga min lasern.man kan ju prova med att kalibrera den och ta bort damm etc menvet inte hur mycekt det hjälper. om psxcare kper maskinen s¨å för du nog inte mycket för den. samma gäller alla företatg som t.ex gameshop etc. spelar den fortfarande orginalspel bra så kan du ju prova på *******. ca 2300 får du betala för en ny maskin med chip.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Bookmarks