Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: NO NEO4 llr MESSIAH

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

Post NO NEO4 llr MESSIAH

DÖDA SONY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dem har sagt till tilverkarna av neo 4 och messiah att sluta göra dem. Och gissa vad dem har lagt ner...

DÖDA SONY!!!! Har väntata i 2 år på ett bra chip så man kan spela import spel!!!!

------------------
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Umm..hört talas om Origa?
    För övrigt har inte produktionen av Messiah lagts ner, och antagligen inte produktionen av Neo4 heller.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Företagen i fråga har tillfälligt lagt ner sin annonsering/direktförsäljning av chip.

Jag vet ännu inte hur det är med NEO (bryr mig inte SÅ mycket, det chipet är ju föråldrat iom Messiah) men Messiah tillverkas och distribueras fortfarande.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Företagen i fråga har tillfälligt lagt ner sin annonsering/direktförsäljning av chip.</font>
    Jag vet ännu inte hur det är med NEO (bryr mig inte SÅ mycket, det chipet är ju föråldrat iom Messiah) men Messiah tillverkas och distribueras fortfarande.

[This message has been edited by ktd (edited 11 December 2001).]

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

dem e ner lagda tro mig , dem kommer inte få skeppa ut dem kolla på www.playstationmods.com (neo4)

jävla mög måste ha ett chip som funkar har ni många neo 4 + origa kvar? om man skulle skicka upp det imorrn?

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har gott om NEO4 och Origa, det finns även tusentals chip ute på marknaden hos distributörer osv.

Vad som än står på olika hemsidor så behöver det inte betyda att tillverkning/distribution avstannat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

mer för att tillverkarna skrivit det... men man kan hoppas på att dem ger allt dem har för att stoppa sony , och du HANSI , när tror du ni kommer ta in ff x us?

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

ops ... sorry ...såg det nu . Ser bra ut.
    Redcheat

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Det här med verkar lite konstigt.
    Om det är så här lätt för sony att stoppa chip tillverkarna, varför gjorde de inte det redan från början när neo 2 kom ut?
    Eller varför stoppade de inte chippen till ps1.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Origachip 2.0 bootar allt kostar hälften så mycket som neo4 och messiah 14 lödpunkter.

http://www.origa*********/origachip2.htm

Jag ber så mycket om ursäkt om man inte får göra så här. posta adresser alltså.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

PSXcare ska väl få in Messiah om typ 2veckor? Hansi har sagt det på Messiah forumet iaf... låter riktigt skönt för att jag får FFX den 28december. Trevligt trevligt!

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Lightbulb

Förstår inte varför ingen tillverkare kommer med ett chips som endast klarar ps1 och ps2 originalimport plus dvd regionsfri. Helt omöjligt för sony att vinna i domstol över ett sådant företag
    hårdvara, mmm...

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24

ja säg det. Tydligen sitter importskyddet och kopieringsskyddet i samma grej. Jag tycker inte att det borde finnas regionsskydd alls. Det gör bara konsumenterna sura. Och jag undrar vem som tjänar på det, mer än att de kan kontrollera marknaderna.

Liknande diskussioner

1. Neo4 till Messiah.
    By isaskar in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-21, 11:43
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42
  3. MESSIAH VS NEO4
    By freddeandersson in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-02-03, 00:05
  4. Neo4 eller MESSIAH
    By Aram in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-18, 16:50
  5. Messiah chipet...? Eller Neo4...?
    By makar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-10-09, 15:25

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner