Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Värt att chippa SCPH-30004 V4?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Värt att chippa SCPH-30004 V4?

    Tjena.

    Jag funderar på att skaffa ett chip till min Ps2. Jag har en begangnad
    SCPH-30004 V4 (med märket i botten). Så min fråga är då. är det värt att chippa den eller kommer den att fungera dåligt? Jag har läst att V4 och tidigare inte fungerar så bra. Och sjävklart vill jag inte slänga pengar i sjön.

    Jag spelar dvd filmer som jag brännt ut på DVD-R, i den utan några problem alls och den har aldig haft några problem att läsa några skivor.

    Vore tacksam för svar.

    Obs vilket chip bör man satsa på? Vill hällst slippa en massa med att man måste stänga av chippet för att se på dvd och liknande grejer.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan den läsa dvd-r filmer så skall det inte vara några problem. Ripper 2 Gold rekommenderar jag, 995:- inkl montering. Du får stå ut med att klicka 2ggr extra på powerknappen när du skall se dvd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ok tack för svaret. Nu en liten fråga till.

    Kommer jag att kunna koppla till en hårdisk med det chippet? Så jag kan spara spel/film/emulatorer och kanske spel sparningar på den?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det har vi inte provat, varken med Ripper 2 eller DMS3 ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kör med 30004 V4 och har inga problem att använda mig av DMS3 chippet som jag själv lött in. Har installerat browser och Realityplayer 1.28 och kör avi film utan problem. Håll bara jorden fruktansvärt kort och korsa absolut inte fel kablar vid installation

Liknande diskussioner

  1. Att läsa annat än Xbox-spel och filmer i DVDn
    By ConraD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 15:27
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. scph 30004
    By AffroAnders in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 23:38
  4. V5 går att chippa med Neo 2.2 ?? ialf i norge
    By Capri in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-10, 14:50
  5. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •