Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: nätverket

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22

Question nätverk's kortet

kan nätverks delen gå sönder när man spelar ellr så?
    jag har bytt nätverkskabel och datorn's kort fungerar, jag har haft igång det förut.

vad kan va fel?
    Last edited by fatazzgamer; 2004-03-18 at 13:48.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    24
    har du kollat alla standard grejer.. IP settings i boxen.. matchar det IPt i burken.. kan du pinga boxen? Lyser lampan i switchen/hubben/routern för Xbox kontakten.. prova att byta port.. köra tvistad kabel direkt mot PCn..

Ett nätverkkort kan självklart gå sönder (det kan allt) men jag tror inte att det kan gå sönder pga att du spelar...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fatazzgamer
    kan nätverks delen gå sönder när man spelar ellr så?
    jag har bytt nätverkskabel och datorn's kort fungerar, jag har haft igång det förut.

vad kan va fel?
    Hej !

Har samma problem som du ingen respons från boxen har provat allt via router direkt allt men inget liv i boxens nätkort?????.
    Det lyser överhuvudtaget inte på xboxens nätkort??????.
    Har du löst ditt problem ???????
    Börjar tro att närkortet har pajat i boxen ???.

pillaradict

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av whopper
    har du kollat alla standard grejer.. IP settings i boxen.. matchar det IPt i burken.. kan du pinga boxen? Lyser lampan i switchen/hubben/routern för Xbox kontakten.. prova att byta port.. köra tvistad kabel direkt mot PCn..

Ett nätverkkort kan självklart gå sönder (det kan allt) men jag tror inte att det kan gå sönder pga att du spelar...
    nopp, inget lyser, varken på datorn eller i boxen, men dator tycker att datorns kort är helt, så då e det boxen's kort? kan Psxcare laga/byta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det går inte byta nätverkskort i boxen för den har inte något nätverkskort. Nätverket är integrerat på moderkortet. Men oftast fungerar boxarna perfekt så fort jag kopplar in dom i vårt nätverk...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det går inte byta nätverkskort i boxen för den har inte något nätverkskort. Nätverket är integrerat på moderkortet. Men oftast fungerar boxarna perfekt så fort jag kopplar in dom i vårt nätverk...
    men kan ni ta en titt på boxen, och hur mycke skulle det kosta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kan prova att koppla in den på vårt nätverk och sparka lite på inställningarna. 350:- för en halvtimmes försök att räta ut den. Annars kostar nytt moderkort 1.500:- inkl. 500:- rabatt på modifiering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    jobbigt dyrt eller?..
    vad kostar det om ni inte får igång nätverke da?

Liknande diskussioner

1. Hjälp med både Nätverket å Flashfxp!!!!!
    By Flejmy in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 08:34
  2. Ingen Kontakt i Nätverket.
    By Anemyr in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 07:58
  3. spela musik som ligger utdelat på nätverket
    By megaclasse in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 10:08
  4. hur skicka spel.iso till boxen via nätverket?
    By Grillen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-10-20, 20:56
  5. att koppla upp nätverket med x-boxen
    By joakimd in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-07-11, 22:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner