Får ingen kontakt mellan xbox och dator. Har läst guider och gjort efter konstens alla regler. Kan man kolla på något sätt om boxens nätverkskort funkar?
Får ingen kontakt mellan xbox och dator. Har läst guider och gjort efter konstens alla regler. Kan man kolla på något sätt om boxens nätverkskort funkar?
XBOXEN
Starta xboxen, vänta till du kommer in till menyn.
Gå in på System Utils där efter klicka på settings,
då kommer du in en meny som heter Settings/Info l
ängre ner ser du IP, Nätmask, Standard-Getaway.
Kolla nu så att du har en
IP adress 192.168.100.3
Nätmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.100.1
Use static IP ska va yes, Annars hittar inte datorn Xboxen när du ska använda Flashfxp.
Stäng av Xboxen nu.
DATORN
Klicka på startmenyn därefter Kontrollpanelen
klicka på Nätverksanslutningar
klicka sen på Anslutning till lokalt nätverk eller Nätverks brygga
klicka på egenskaper sen klicka på Internet Protocol TCP/IP.
Markera Använd följande IP adress
Skriv IP adress 192.168.100.2
Getaway 192.168.100.1 samma som du hadde på din Xbox.
Nätmask 255.255.255.0
klicka ok sen, datorn startar om efter att inställningarna är klara.
FLASHFXP
Öppna Flashfxp klicka fliken FTP uppe i vänstra hörnet.
Sen Qick Connect skriv samma IP adress som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.100.3 i Server or URL kolla så port är 21.
Avmarkera Anonymous skriv XBOX på User namne & Password.
Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen.
klicka sen Connect på Flashfxp.
Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x D,D,E,F, och så vidare.
Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
Sen är det bara att föra över
TOTALCOMMANDER
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: XBOXEN
värddator: 192.168.100.3
anvnamn: xbox
lösen: xbox
Stäng av "Passive mode" i din FTP.
Får du ingen kontak nu så är det SBS eller åxå något som kanske e sönder
Jag har samma problem.. Jag har gjort som ovanstående nämnt, men ingenting händer.
Vad kan vara fel?
Jag använde mig av programet xFer 2.02.
Ip på xboxen är 192.168.0.12, på datorn har jag 192.168.0.13.
Jag har ställt gatewayen så att ip matchar varandra.
Jag har provat direktanslutning via korsad kabel.
När jag försöker ansluta FTPtjosan via xFer så står det att jag ska kontrollera Ip och att xboxen är igång. Givetvis så har jag gjort detta ett antal ggr.
Jag kan inte heller Pinga xboxen.
Snälla hjälp mig! jag har köpt den idag för mina surt sparade slantar. Jag har ett executer-tjosantjohej-chip och en 120gb hårddisk. båda är installerade av ett proffs så det är nog inte det..
Jag har exakt samma problem. Följde Hansis Guide och gjorde som det står men den vill inte funka. Hoppas verkligen att någon där kan hjälpa till??!
Ta bort alla inställingar, ta bort NIC fr kontrollpanelen, nätverksinställningar.
Boota om datorn, så hittas NIC igen installera drivrutin om det behövs, sätt in IP på nytt starta om, så ska det funka
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Vilka är ALLA inställningar och vad är NIC för nåt??
Ja NIC är nätverkskort
Inställningar är IPnr
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Hur tar jag bort NIC? Skulle uppskatta om jag fick ett lite mer detaljerat svar. Jag hoppas även att det inte påverkar eller förstör nätverket på nåt sätt eftersom vi har en router hemma.
ven har satt in routern din farsa fråga honom han måste ju veta hur man gör
Nu börjar jag förstå vad du menar. Men jag har fortfarande EN fråga! HUR tar jag bort NIC och ip adresserna? Var avinstallerar man dom? (TACKSAM FÖR ETT DETALJERAT SVAR)
start, inställningar, konrollpanelen, nätverk & internet inställningar, nätverksanslutningar, Anslutning till lokalt nätverk (högerklicka välj egenskaper) ta bort IP, gå sen in på kontollpanelen, välj kassiskt läge, gå in på SYSTEM, maskinvara, enhetshanteraren, nätverkskort, markera kortet, ta bort kortet genom att högerklicka, avinstallera, stäng, stäng, stäng, starta om datorn.
Då sedan in start, inställningar, konrollpanelen, nätverk & internet inställningar, nätverksanslutningar, Anslutning till lokalt nätverk, sätt in IP nr.
Ok, tack!
Ska prova det! Hoppas det funkar
Bookmarks