Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Origachip problem

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Respekt
    24

    Post Origachip problem

    Jag har en ps2 jap scph15000 och har ett problem som kvarstår trots att jag bytte min chip hos er för ett tag sedan.
    När jag spelar ett spel tex MGS2 så ibland stannar den upp sig ibland efter ca en lång stunds spelande(kanske 1-8 tim varierar ibland)och kan inte ladda igen.
    Helt frusterande med tanke på att man ibland glömmer att spara. När jag fick detta problem första gången så trodde jag att det var origachippet som låste sig så jag lämnade in den och ni monterade in ett nytt och sa att den kan vara överhettad.
    Men 2 mån senare så händer samma sak trots att jag haft den långt ifrån de andra mekaniska saker som kan ha överhettat ps2:an.
    Kan det vara en att origat låst sig igen???
    Det kan vara lasern men orsakar lasern samma problem som ovan om den är gammal.

    En till fråga. Ifall origachip 2 kommer ha ungefär likadan anslutning som origa chip 1.2
    kommer ni erbjuda rabatt eftersom att anslutningarna redan har gjorts på maskinen.


    [This message has been edited by chenpong (edited 31 December 2001).]

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Wink

    Lol, en sak är iaf klar, att du inte gamear mycket, en timmes spelande är inte lång tid, 10 timmar Silent Hill 2 i streck börjar likna något :-)
    Spela mer så löser det sig nog.
    -;^Rez^;-

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    33
    Respekt
    23

    Talking

    REZ... du är inte speciellt smart! Läs lite bättre så står det 1-8 timmar. Det är ju LÄTT att spela mer om skiten låser sig...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi byter gärna chip igen, nu har vi ju fått den nya version 1.25. Men vänta gärna någon vecka om du kan så att vi kan reda ut varför vi inte får både PS1 och PS2 spel att fungera samtidigt!

    Det kommer dröja ett tag tills det finns Messiah till japansk PS2, men du kommer få bra rabatt då du verkar ha ha problem med de chip vi monterat åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Respekt
    24

    Post

    Ok!!! Då ringer jag om typ 1vecka

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Respekt
    24

    Post

    Vilken version av origachip menar du ska komma 2001-01-10???
    När tror du att jag kan komma med min ps2?
    När får ni in FFX?

    [This message has been edited by chenpong (edited 05 January 2002).]

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post

    Jag vill också veta.
    Hur var problemet med origa 1.25 igentligen?
    Att om ni löder det på ett sätt så startar alla original PS2 spel direkt!
    Eller om ni löder in på ett annant sätt så får ni bara PS1 original spel att starta direkt.
    Eftersom jag har 18000 versionen så spelar detta igentligen nån roll för mig? kommer ju ändå att få swappa =(
    Men det gör mig inte så mycket.
    Skulle då vilja helst att ni fixar så att PS2 spel startar direkt och swappning med PS1 spel.
    Hoppas att jag kan skicka min PS2 Nästa vecka!

    Ha det bra
    No Comments..!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Respekt
    24

    Post

    Vilken version av origachip menar du ska komma 2001-01-10???
    Har ni fixad det med psx spelen så att jag kan komma med min ps2?
    När får ni in FFX?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har inte hunnit testa 1.25 så mycket, alldeles för mycket helgdagar och för få arbetsdagar.

    Vi har aldrig gjort en 18000, det kanske inte är något problem med den. Lämna in den så provar vi :-)

    De versioner av Origa som kommer framöver har inte så mycket med japanska ps2 att göra, det är först och främst en fix så att chipet fungerar på scph-30004R "v5".

    Sedan kommer ett "kombi-chip" som innehåller kod för pal/usa/jpn vilket gör att vi slipper ha olika versioner av chipet på lager.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post

    Tja!
    Hansi: Jo jag skulle gärna testa min 18000 PS2 hos er. Problemet är bara att jag bor i Malmö och när jag väl skickar min PS2 så hoppas jag att chipet ska fungera som den är gjord till.
    Men ärligt talat så räcker det med att chippet klarar PS2 Orginal import spel fungerar, PS2 Backup Fungerar samt DVDr spel fungerar.

    PS1 spel är nog inte så viktiga för mig, Har ju kvar min gamla chippade PSone =)

    Så om ni kan fixa att:

    1. PS2 Orginal Import
    2. PS2 Backup
    3. DVDr

    Fungerar så är jag villig att skicka min PS2 På en gång

    Har väntat länge nu ...

    Vill ha vill ha
    No Comments..!

Liknande diskussioner

  1. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  2. OrigaChip 2.0 är DÖTT
    By dennan87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 10:53
  3. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •