Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Ny på det här med chip...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Ny på det här med chip...

    Hejsan, jag är väldigt ny på det här med Chip och doningar, men efter att ha läst ett helt gäng trådar här på forumet har jag bestämt mig för att köpa ett Xenium vid nästa månads början. Det jag undrar är bara vad Super Disc är för något, har letat och letat men inte hittat nån förklaring på vad det är :/ vore tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Är en skiva med en samling verktyg och diverse annat smått och gott. Är inget måste, du kan ladda ner verktygen var för sig och slippa installera allt som du inte använder..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    de e när du installerat super disk du kan välja grejer genom meny

    ps: rekommenderar xbit

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    ah, nu förstår jag tack ska ni ha

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar XBIT om man absolut vill leka mcgyver och montera utan lödning, annars är det SmartXX som gäller...och det är inte svårare att löda än att min 8 åriga dotter kan montera ett SmartXX (har videobevis, iofs med Xenium men det är samma lödning)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    X-B.I.T verkar faktiskt rätt lockande, men det jag gillade med Xenium är menyn där man kan flasha BIOS o dyl. Vore jädrans skönt med ett lödfritt chip dock, är väldigt darrhänt av mig så jag skulle antagligen förstöra något, och då återstår bara att släpa med Xboxen till skolan och låta min lärare göra jobbet, vilket jag inte gillar så skarpt :/ jobbigt att ha dyra grejor med sig till skolan. Så just nu lutar det nog åt ett X-B.I.T. Om jag nu skulle komma på ett annat sätt att få chipet lött, rekomenderas då SmartXX eller??

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, har man inte så ansträngd ekonomi att de få hundralappar det skiljer mellan chippen spelar för stor roll så skall man ha ett SmartXX.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ska tänka över saken, är några dagar tills pengarna dyker upp ^^

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja, har man inte så ansträngd ekonomi att de få hundralappar det skiljer mellan chippen spelar för stor roll så skall man ha ett SmartXX.
    Har SmartXX något verktyg för att byta hårddisk, typ Smart drive upgrade i Xenium?
    Xenium v1.1
    X2 4981.06
    Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

Liknande diskussioner

  1. Ni med laserproblem, läs detta!
    By fogmod in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 23:11
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  4. RGB... Info, fakta mm mm mm. LÄS!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •