Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Chips frågor....

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Question Chips frågor....

Hej!

Undrar ifall det finns någon här som vet när Messiah chippet släpps, när man går in och tittar på deras sida så står det ju bara att ett realese datum kommer att läggas ut snart, och så har det stått ett bra tag...

För det är så att jag endast är intresserad av att lira original import spel på min ps2 och helst även att se dvd reg 1 dvd filmer så då kanske det bästa är att köpa ett origa chip och en dvd region x skiva...eller är det värt att vänta på att messiah utvecklarna ska få lite fart och köpa det eller slå till och köpa origa nu direkt???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Eftersom INGEN vet när Messiah släpps så är det upp till var och en att fatta sitt beslut om det är värt att vänta eller om man skall satsa på en befintlig lösning.

När Messiah väl är släppt så måste man fortfarande bestämma sig om man skall köpa chipet direkt, eller om man skall vänta några veckor tills andra tillverkare analyserat och kopierat chipet så att priserna sjunker precis som på alla andra chip...

Tänk även på att ännu är det INGEN som sett någon demonstration av Messiahchipet, även om företaget som marknadsför chipet hävdar att det fungerar i deras emulator för xilinx-chip. Hade det varit någon annan leverantör hade jag varit MYCKET skeptisk till om det öht fanns något chip under utveckling.

Nu är det så att jag har ett visst förtroende för Channeltechnology, så jag känner mig relativt säker på att dom kommer att presentera ett fungerande chip om några veckor.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X
    By Madarab in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 20:13
  2. En massa Xbox frågor.
    By Magge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-01, 21:43
  3. Superdisk 3.1 frågor, Nångon som kan?
    By ^XeN^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 13:51
  4. Frågor ang. Matrix - framtid, installation, switch m.m.
    By goldfish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 15:35
  5. ps2 import frågor....
    By MeridiaN in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner