Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Min Xbox startar inte med Executer 2

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Min Xbox startar inte med Executer 2

    hej,
    jag har en Xbox ver 1.4 eller 1.5 med Focus chip. Jag har monterat ett Executer 2.1 Lite med BIOS ver 4980.67 och då vägrar Xboxen starta. Blinkar 2 ggr grönt och går sedan över att blinka röd-grön.
    Några tips om att gå vidare ...??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla lödningarna, kolla att du inte stoppat ner kablarna rätt genom hålen så att dom kortsluter mot metallgrejen som ligger under moderkortet eller något annat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    jag har kollat lödningarna

    Tack för snabbt svar.
    Jag har kollat, dubbelkollat och även trippelkollat lödningar, ev kortslutningar etc. Allt ser bra ut. Jag har inte lött fast kablarna direkt i hålen utan monterat stiftkontakten som följde med chippet.
    Jag fick svar tidigare idag från DDj på iRC-chatten att det skulle saknas 3,3V på ett av benen till Executern. En ändring i boxen från ver 1.3 och upp enligt honom. Genom råd från honom fick jag en länk till xbox-scene som hade förslg till fix. Trots att jag är mycket erfaren lödare skulle jag inte ge mig på att göra en sådan stuntlödning direkt på nVIDIA-kretsen.
    Som följd undrar jag då: Är det bara en konstant likspänning på 3,3V som saknas på ett av benen (nr3) eller är det en signalpuls som MÅSTE tas från grafikkretsen?
    I alla tips - mer eller mindre obegripliga - så pratas det om LFRAME i detta sammanhang. Vad är det och varför måste alla råd vara så oklara, ja rent av obegripliga. Är det så svårt att skriva på svenska ;-))
    Är ett inköp av en annan version av Executer den enda lösningen?
    Tack på förhand,
    SGr

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har precis samma problem, tyvärr så kan jag inte löda och han som lödde åt mig vet mindre om xbox än vad jag vet. Så det kanske får bli nytt chip eller nåt..

Liknande diskussioner

  1. Boxen blinkar och startar inte! :(
    By TordYvel in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 08:16
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. skicka tillbaka min xbox till M$
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 15:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •