Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Xbox med 3 hd.. Lös detta Hansi

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Xbox med 3 hd.. Lös detta Hansi

    Borde det inte fungera om man köper ett chassi och givetvis en nätdel.
    Placerar i 2 eller 3 st hårdiskar i chassit,, man måste antagligen ha kylning, Så då köper man Psxcares extra fläkt och ställer jämte, eller om man fixar det på annat vis. Man får nog koppla bort orginalhårddisken och dra den kabaln till det andra chassit, Fattar ni För det gör knappt jag.
    Eller är det nått mer som fattas för att få det att fungera
    Sen har man 2 snygga xbox varav en är en stor hårddisk.. Så slipper man att xboxen får värmeslag av för stor hårddisk mm. Nu är detta min teori som experterna får svara på. Antagligen så måste man ha en bios som stödjer detta..

    En ganska bra idé tycker jag men kommer det att förbli en dröm???

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Förstår inte riktigt hur du menar.. men eftersom du bara har en IDE kontroller i Boxen kan du endast ha två st IDE enheter : DVDn och HDn !
    Eller ville du koppla ihop två Boxar till en ?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    136
    Respekt
    21
    om jag har fattat rätt vill du ha tre stycken hdd i en xbox bredvid din andra xbox där du kommer ha dvd och moderkort mm. detta kan väl funka men du kan bara använda en hårddisk i taget, står mer på xbox-scene om detta med flera hdd.
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mEn_mAn
    om jag har fattat rätt vill du ha tre stycken hdd i en xbox bredvid din andra xbox där du kommer ha dvd och moderkort mm. detta kan väl funka men du kan bara använda en hårddisk i taget, står mer på xbox-scene om detta med flera hdd.
    Just det så menar jag..
    En bra lösning då man fördelar värmen från xboxen genom att ena chassit har processor, moderkort mm och andra chassit har hårddiskarna.

    Vad tror ni om idén, Hade det inte varit snyggt med 2 boxar på eller jämnte varandra? det vete faan om det hade varit.. Skitsamma.. tänk bara tanken 2 st eller 3 hårddiskar, En hårdidisk med film, serier musik, och en med spel och olika emulatorer. Det hade varit en liten dröm.. Visserligen en dyr dröm

    Tack för kaffet
    Last edited by _Bagarn_; 2004-03-19 at 23:19.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    300GB tycker jag räcker bra för spelen och de emulatorer som inte kan ladda rommar via nätverk. Filmer och musik kan man streama från en pc med massor av hårddiskar som man ställer i garderoben.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Filmer och musik kan man streama från en pc med massor av hårddiskar som man ställer i garderoben.
    haha sant sant. bättre att satsa på flera HDD å kontrollerkort till datorn istället
    fasst om man är snuskigt rik å inte har nå bättre att köpa så visst.... skaffa en "hdd xbox" du
    men som sagt så kan man bara köra med en hdd i taget... dvs att man måste bygga nån typ av switch anordning......


    men eftersom du bara har en IDE kontroller i Boxen kan du endast ha två st IDE enheter
    njaaa det finns faktiskt IDE kablar som har 3 kontakter för IDE enheter kanske finns ännu mer ?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Okej... Det var väl en dum idè.. Okej okej.. Man får inget veta om man inte frågar..

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Okej... Det var väl en dum idè.. Okej okej.. Man får inget veta om man inte frågar..
    sant sant...

  9. #9
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Det finns en lösning på detta "problem". http://hem.passagen.se/xer0x/xpander.jpg (Om bilden inte visas, så kopiera länken och klistra in den i din browser.)

  10. #10
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    ...fast Hansi kanske inte gillar att man länkar till konkurenter...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22
    Det finns en lösning som är som du beskriver fast med en annan låda. Killen har gjort en seriös guide för hur du kan göra en själv.
    Kolla in länken
    http://208.34.209.68/411gb/411gb.htm
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av miraculix
    Det finns en lösning som är som du beskriver fast med en annan låda. Killen har gjort en seriös guide för hur du kan göra en själv.
    Kolla in länken
    http://208.34.209.68/411gb/411gb.htm

    oja..försök göra det där...jag kommer verkligen gratulera dig om du lyckas...förstår du inte hur mycke tid och kunskap det där kräver...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    inte så svårt OM man har tillgång till grejjerna........ men det är jusst det.... att ha tillgång till grejjerna.......

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    njaaa det finns faktiskt IDE kablar som har 3 kontakter för IDE enheter kanske finns ännu mer ?
    Hur byglar du diskarna då, en som master, nästa som slave, och den därefter som...
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    136
    Respekt
    21
    Hur byglar du diskarna då, en som master, nästa som slave, och den därefter som...
    mm.. du får väl göra alla till master på något sätt, jag menar du har ju en i taget och en disk funkar ju inte om den inte är master..!
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vilket fall som helst måste man boota i varje hd

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    japp..... kan itne starta alla 3 på engång..... (om vi snackar xbox nu vikket jag antar)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  4. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  5. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 19:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •