Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Behöver hjälp med nätverket!!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Behöver hjälp med nätverket!!

    Jag har BBB så jag får ip adress automatiskt... men ska jag ändå behöva ställa om ip adressen på pc:n hela tiden?? Det jag skulle vilja veta är hur kan jag komma åt xboxen från pc:n o ladda över nya spel samt ta bort spel från xboxen via datorn?? Tacksam för svar helst via mail kri@home.se men går även bra här osså!

    Tack

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Grejjen är den att jag kommer åt boxen nu, men då måste ja varje gång byta ip adress på datan Det jag som sagt vill kunna göra är att köra båda datorerna och kunna gå ut på nätet på dom, samt kunna köra xb Live och att komma åt xboxen utan att ändra nått varje gång! Jag har modem med 5 inbyggda portar så det ska inte vara något problem tycker jag! Från datorerna har jag bara nätverkskablar dragna till mode/routern o automatisk inställning av ip adress! men för xboxen fungerar det ej!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vad har du för OS på datorn?
    Om man bara för en ip-adress så kör man static ip = YES på boxen och matar in t.ex. 192.168.100.2.
    Sedan ser man till att köra Windows NT/2000/XP, då har man nämligen en liten flik som heter "Advanced" eller "Avancerat" bland sina nätverksinställningar. Använd denna för att sätta en extra ip-adress på nätverkskortet, t.ex. 192.168.100.2. Då har du både den ip-adress du får från internetoperatören och 192.168.100.2 på samma nätverkskort.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Win2000

    Är det under fliken WINS jag lägger till en ny IP adress? och den ska vara samma som på boxen?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej kolla i nätverkets egenskaper, dubbel klicka på TCP/IP, se fliken avancerat i nätverksinställningarna

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Där har jag 4 flikar. första är IP adresser men där kan jag bara lägga till på Gateways.
    Sen är det DNS flik, där finns det en massa grejjer jag kan göra, som DNS server asresser för användning. Sen finns det WINS och options!!!

Liknande diskussioner

  1. Behöver hjälp med en sak!!!!!!
    By Kimo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 13:54
  2. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51
  3. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  4. Hej!! behöver hjälp med xbconnect
    By michael.g in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 23:28
  5. Behöver hjälp med Installation
    By Zade in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 15:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •