Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Origachip 2.0

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Post Origachip 2.0

Origachip 2.0 bootar allt kostar hälften så mycket som neo4 och messiah 14 lödpunkter.
    http://www.origa*********/origachip2.htm

Jag ber så mycket om ursäkt om man inte får göra så här. posta adresser alltså.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Jag förstår inte riktigt vad dom menar med att den skulle kosta hälften av Messiah/Neo4..~50EUR = ~500SEK, vilket ju är lika mycket som både Messiah och Neo4 kostar om jag inte misstar mig..eller Messiah kostar kanske £50, vilket isåfall är 50% mer men det är knappast _dubbelt_ så mycket som Origa skriver..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Messiah kostar £55+moms = drygt 1.000:-. Vi tar 1.500:-. Origa 2.0 kommer vi kanske sälja för 750:-. Halva priset :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Origachipet verkar ju bättre än messiah, jag väntar nog på den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Funktionsmässigt är det ingen skillnad. Något färre kablar att montera och lägre pris men senare release.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Men hur går det ihop? £55 är ju nånstans lite under 700:-, ?50 är väl nånstans lite under 500:- (baserat på mina underbara valutakunskaper..dom kan vara rätt grovt fel mao). Det är ju liksom inte halva priset..

Varför kostar Messiah så mycket mer? Det finns säkert en logiskt anledning (annars borde ni väl inte planera att ta så mycket mindre betalt för Origa 2), men vad är den? Dyrare porto? ^_-

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det finns lite tråkiga saker som moms osv att hålla reda på, samt att vi räknar med att få bättre volym/rabatter på Origa :-)

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

har ni beställt in origa 2 ? llr dem har inte alls hunnit sätta priser llr nåt?

------------------
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Priser osv är inte fastställda ännu. Origa ligger lite lågt i väntan på att Sony skall lugna ner sig...

Liknande diskussioner

1. Xbox Media Player 2.0 Äntligen här!!
    By Rickard1979 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 18:01
  2. Xbox Media Player 2.0 Äntligen här!!
    By Rickard1979 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 01:36
  3. OrigaChip 2.0 är DÖTT
    By dennan87 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 11:53
  4. Origachip med original importspel?
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP