Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Koppla Xboxen till datorn

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Koppla Xboxen till datorn

    Tjena!

    Jag ska koppla min dator till boxen med en nätverkskabel, kabeln ska gå direkt från xboxen till nätverkskortet i datorn...Jag vill inte att mitt Xbox ska ha tillgång till internet utan bara streama från datorns bildskärm...vilket stream program behöver jag och finns det ngt annat som jag bör tänka på innan?

    MVH Gorillah

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    256
    Respekt
    21
    Använd sökfunktionen, frågan har varit uppe så många gånger tidigare.
    Men fortsätter det krångla får du fråga så kanske jag kan hjälpa dig.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    okej...Men de flesta vill att boxen skall ha tillgång till internet, och då behöver man ju skriva in IP och dyl på xboxens inställningar..Men jag vill inte att boxen ska ha internet.. Istället för att överföra t.ex. en film till boxen så undrar jag om det går att spela upp filmen direkt på PCn och att den samtidigt visas på TVn (via boxen alltså) med något speciellt program kanske?
    Behöver man ändå justera en massa inställningar på boxen eller e det bara nödvändigt när xboxen åxå ska ha internet?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    256
    Respekt
    21
    Boxen måste ha ett IP-nr oavsett den ska ha internet eller ej.
    Men varför använda dig av boxen när du ska visa samma film på PC'n? Du har väl tv-ut på grafikkortet?

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har TV-out men det går inge vidare med den, har försökt att få den att fungera ett bra tag nu men nej..aja det är en lång historia, TV-out fungera iaf inte...men går det att göra så som jag sa med boxen?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Du kan inte få den att spela upp det du ser på bildskärmen men du kan streama från datorn till boxen.
    Men som rikkarden skrev så finns det hur många inlägg som helst om det så det är bara börja söka & leta här i forumet...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gorillah
    Tjena!

    Jag ska koppla min dator till boxen med en nätverkskabel, kabeln ska gå direkt från xboxen till nätverkskortet i datorn...Jag vill inte att mitt Xbox ska ha tillgång till internet utan bara streama från datorns bildskärm...vilket stream program behöver jag och finns det ngt annat som jag bör tänka på innan?

    MVH Gorillah
    Förmodar att du sitter med dubbla nätverkskort i datorn. Under "Egenskaper" för det kort du använder mot xboxen ska kryssrutan under "Avancerat" för internetdelning inte vara ibockad. Då kan xboxen inte ansluta mot internet.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    256
    Respekt
    21
    Jag tror nästan det är enklare att försöka få grafikkortet att funka än det är för dig att börja streama från datorn. Men jag förstår inte riktigt vad du vill heller.
    Det enda sättet att visa samma film (samtidigt) på datorn som på tv'n är att använda tv-ut på grafikkortet. Annars får du som sagt streama från datorn till xboxen (alltså skicka filmen från datorn till xboxen och vidare ut på tv'n). Och för att det ska gå måste du tilldela boxen ett ip-nr och göra ett lokalt litet nätverk.
    Har du XP är detta dock rätt enkelt, men det kräver som sagt ett nätverkskort eller två nätverkskort om du ska ha internet på datorn samtidigt som du streamar till boxen.

    Men använd sökfunktionen lite först.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Tv out borde funka

    Lättaste är ju att du får tv-out att funka. Tycker det verkar väldigt krångligt att du ska köra det genom xboxen.
    Tv-out borde ju funka utan problem.....men men om du nu har försökt allt så.....

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det bästa är iof att strama från datorn till X-Boxen...
    Man har ju ändå boxen kopplad till ett nätverk iom att man vill kunna lira online med Live eller nått system-link tunnel program...
    Och iom att man streamar så är ju datorn ledig till annat. Har man ett gfx kort som klarar dual view kan man ju iof använda datorn samtidigt som man ser på film men då är ju CPUn ganska hårt belastad så koda film eller nått annat CPU krävande är ju inte att tänka på...
    Allt sånt löser man ju med att streama och om man kan knyta skorna kan man få igång SMB i XBMC!!!

Liknande diskussioner

  1. Koppla hårdisk till datorn...
    By D-mark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 16:36
  2. Koppla xboxen till PC:n
    By Creep in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 12:17
  3. Från datorn till xboxen?
    By lintan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 16:35
  4. koppla xboxen till datorn
    By Kravall in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 14:42
  5. Hårddisken i xboxen till ---- datorn. ???
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 11:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •