Måste man byta ip nummret varje gång man ska dela ut något till xboxen? , Nu byter jag ip nummret varje gång jag ska in på internet och när jag ska in på xboxen.
Kan man göra på något annat sätt?
Måste man byta ip nummret varje gång man ska dela ut något till xboxen? , Nu byter jag ip nummret varje gång jag ska in på internet och när jag ska in på xboxen.
Kan man göra på något annat sätt?
Köp en gateway/switch/firewall så får du ett nätverk med Internet access och en hårdvarubrandvägg till alla enheter i huset...
http://www.mycom.se/produkter/433170/
Och du behöver inte byta IP nån gång. Enda är väl att om du har en ISP som kör med dynamisk IP så måste du ev. logga in med datorn... Vet inte om det finns nån router som klarar av att logga in. Har statisk själv så...
Last edited by ktd; 2004-03-23 at 01:30.
Det är exact sådan jag har men får inte det att funka ska jag ställa in något på den eller vet inte hur ?
Jag antar att din D-Link har IP 192 .168.0.1.
1. Ställ in din dator så att den får tex.
IP: 192.168.0.10
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS är beroend på din ISP men om du har Telia kan du använda:
DNS1: 10.0.0.1
DNS2: 10.0.0.2
2. Ställ in din X-Box så att den får tex.
IP: 192.168.0.3
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS är beroend på din ISP men om du har Telia kan du använda:
DNS1: 10.0.0.1
DNS2: 10.0.0.2
jaha du det funkar perfect tack så hemskt mycket
Undrar om man kan ta ut xboxens hårddisk på skrivbordet te.x så man kan gå in på F:/ från skrivbordet nu kan jag inte söka efter xboxen. Jag kan gå in på min brors dator från min, tror ni vet vad jag menar
Ska finnas nått prog för det men varför vill du det?
Du använder ju ett ftp prog när du ska göra saker på boxen...
ne det e klart bara tänkte om det skulle gå
jag tror det ska gå men är ej säker men du kan ju testa att skriva ftp://xbox:xbox@ditt ip nummer till xboxen i explorer fönstre och se om det funkar
Bookmarks