kan man få igång dvd-r eller honkong DVD spel med neo-2.2 och DVD region X jag har hört att det går med Action replay
kan man få igång dvd-r eller honkong DVD spel med neo-2.2 och DVD region X jag har hört att det går med Action replay
Den enda metod vi känner till då vi inte testat själva är beskriven för bara ett par dagar sedan i detta forum.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
har ni inte tillgång till DVD backup så att ni kan prova er fram på andra sätt för om det går med AR så borde det ju fungera med DVD region X men på ett annat sätt eller finns det ingen sida där det står mer fakta om DVD region X skivan och vad den klarar och inte klarar av
Vi har faktiskt inga dvd-r backuper, de enda gånger vi testat är när någon kund haft en sådan med sig och velat få den testad i samband med chipmontering.
Men jag får väl ta och beställa hem en dvd-brännare eftersom det verkar börja bli vanligt med frågor om sådana skivor.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hur tänker ni testa framtida chip om ni inte har dvdr?
När det gäller NEO4 (och senare även Messiah) så är chipen i sig så väl testade att vi egentligen inte behöver testa om dvd-r fungerar.
Däremot kan det ju vara bra att testa att allt fungerar när man modifierat en PS2, å andra sidan så är det oftast så att antingen fungerar allt perfekt...eller så fungerar ingenting alls.
Nåväl, vi kommer förse oss med dvd-r att testa med - det har bara inte varit prioriterat.
Om man har en neo2.2 och en dvd region x skiva kan man boota med region x skivan och sätta in en backup av Action replay och sen byta till en DVD-R
Borde funka...
Behöver man modulen som man får med när man köper Action Replay eller räcker det bara med en backup kopia av skivan för att swappa mella dvd regionx skivan och AR skivan till DVD-R
Du måste ha "modulen" (dongel) för att kunna starta AR2...
fattar inte hur man bootar DVDR ändå.. jag har en DVD-x och en AR2 ( och neo2.2)
och snart ( på måndag) får jag några DVDR spel skulle va kanon om någon svara hur man bootar
1) Turn on the ps2 with AR2 disk one inserted (holding down the ON/RESET)
2) Select Start Game (Still Holding ON/RESET)
3) Press EJECT (while still holding the ON/RESET button) and swap AR2 with DVD original
4) Press EJECT to close (Wait 10 seconds)
5) Then select WITHOUT CODES. Wait until disc stops
6) Now let go of reset and the tray comes out, Swap DVD original for a backup DVDR press X
just as the tray starts to go back in (IMPORTANT)
Varsegod.
DVD original spelet som du ska boota med bör ´ha större eller lika stor TOC än Back up spelet.
No Comments..!
Nu har jag iaf fått ächlet ur vagnen och beställt hem en brännare från Pioneer...verkar vara så mycket frågor om hur man får igång olika spel med olika chip att vi trots allt behöver en till labbet :-)
Bookmarks