Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Hansi

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Post Hansi

Läste det här på en annan säljare som säller PS2 chip
    "Tillverkningen av Messiah har lagts ner, på grund av Sony stämningshot. Channel Technology kommer alltså inte att leverera några chip.

Men precis som sin namne kommer Messiah att återupptså! Ett företag i Taiwan har redan knäckt koden och produktionen är i full gång. Eftersom de skiter fullständigt i om Sony gnäller eller inte så kommer du att kunna spela alla spel utan swaptrick!

Vi kommer att sälja chipen från Taiwan under ett annat namn än Messiah, eftersom vi inte vill att de ska förknippas med Channel Technoloy. "

Har du nån koll på det eller vad som kommer att hända med priserna?

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24

Alltså jag tycker faktiskt att multi-x chip bara förstör.

Tänk er detta scenario: PS2an är ihopnitad. Det är totalt omöjligt att skruva upp den utan att förstöra eller såga sönder skalet. Och all chipning klassas som illegal och alla som säljer sådant åker i fängelse.

Namce släpper inte Xenosaga i Europa. Vad gör alla? PROTESTERAR!!!!!!!!!!!!!!

Men om det FINNS chip, så kommer de Européer som vill spela spelet att köpa ett chip för massa tusen och importera spelet. Utan chip kommer kraven att skärpas på speltillverkarna, och de kommer märka att deras spel som inte släpps i Europa kommer sälja mycket sämre eftersom ingen importerar dem.

Om sanningen ska fram, så står jag inför ett dilemma huruvida jag ska chippa min PS2 eller inte. Jag vill egentligen inte alls göra det, men om det kommer asbra spel som inte släpps i Europa så är jag ju illa tvungen...

Registrerade
    Jan 2001
    Respekt
    25

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Gustav_A:
    Alltså jag tycker faktiskt att multi-x chip bara förstör.

Tänk er detta scenario: PS2an är ihopnitad. Det är totalt omöjligt att skruva upp den utan att förstöra eller såga sönder skalet. Och all chipning klassas som illegal och alla som säljer sådant åker i fängelse.

Namce släpper inte Xenosaga i Europa. Vad gör alla? PROTESTERAR!!!!!!!!!!!!!!

Men om det FINNS chip, så kommer de Européer som vill spela spelet att köpa ett chip för massa tusen och importera spelet. Utan chip kommer kraven att skärpas på speltillverkarna, och de kommer märka att deras spel som inte släpps i Europa kommer sälja mycket sämre eftersom ingen importerar dem.

Om sanningen ska fram, så står jag inför ett dilemma huruvida jag ska chippa min PS2 eller inte. Jag vill egentligen inte alls göra det, men om det kommer asbra spel som inte släpps i Europa så är jag ju illa tvungen...
    </font>
    De e' bara o ta fram lödstationen o löda, Klart att du ska chippa !!

------------------
    -::Jimpa the mään was here::-
    -::Jimpa the mään was here::-

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Lär ni er inte i skolan att man inte skall tro allt man läser, speciellt på internet?

Messiah är sannolikt inte knäckt.

Däremot är sannolikheten hög att Channeltech som företag ej längre har med Messiah att göra, samt att utvecklarna av Messiah flyttar tillverkning och distribution till ett land där Sony inte har så mycket att säga till om...och ändrar namnet till Elvis, Ghandi eller Honeypie...whatever...

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sweden
    Respekt
    24

Cool

Jag tycker dem ska döpa om de till "Skrollan"
    /SockUlF

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Ok jag vet att det är ingen som har knäckt det , untan att dom har gjort nån habra vink för att kunna sälja det ändå , men det jag ville veta va leverans tider och såndant. Eller kommer du att få en laddning som dom har sagt till dig?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag skickade pengar för ett antal chip i början av veckan. 1-2 veckors leveranstid utlovades. Så fort vi får chipen kommer vi beställa större kvantiteter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

om man har förbeställt det lägger ni undan ett till en? jag betalar nästan vad som helst ... kanske . prata med min polare i england hans polare i scotland känner en kille på channeltach så han hade fått typ 20-30 t messiah så dem finns ute men inte många , dettta var demo chips för testning men alla funka perf! om man får tag i ett sånt kan ni löda i det till mig?

------------------
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är klart vi monterar ditt chip, 1000:- kostar det.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    0

De som inte vill ha chip kan ju faktiskt köpa 1 USA ps2 istället, då kan man ju spela
    silent hill 2 ff10 ff chronicles långt innan de kommer som pal och dessutom få spela med full skärm och i snabbare hastighet.

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

vad tror du jag vil ha chip för? Det är för dyrt att köpa alla spel man vill ha import därför måste man ha en PAL ps2 som man kan spela både import och vanliga på.

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Gustav_A:
    [B]Namco släpper inte Xenosaga i Europa. Vad gör alla? PROTESTERAR!!!!!!!!!!!!!![B]</font>
    Alla kommer inte protestera. För det är inte som många i Europa som gillar RPG. Jag är helt såld på RPG, men dom flesta i Europa verkar gilla bil & FPS spel mest.
    Så är det bara...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    0

Det stämmer inte, rpg spel som final fantasy & zelda och phantasy star har ju sålt mängder i europa.
    NTSC spel är bättre än pal spel så det har ingen betydelse om de släpps i europa eller inte.
    Man kan köpa ntsc spel på www.ebgames.com

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sollentuna
    Respekt
    24

Det där är väl en defenitionsfråga. Vi kan väl säga såhär; Dragon Quest VII är det mest sålda PSX-spelet i japan, alla kategorier, men i Europa har nästintill ingen ens hört talats om Dragon Quest-serien, eller Enix över huvudet taget för den delen.
    Vore RPG en så otroligt stor genre i Europa skulle folk sannerligen veta om föetaget som skapade den...men visst är det ju stort jämfört med vad det var innan Final Fantasy VII...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Johannes:
    Det stämmer inte, rpg spel som final fantasy & zelda och phantasy star har ju sålt mängder i europa.
    NTSC spel är bättre än pal spel så det har ingen betydelse om de släpps i europa eller inte.
    </font>
    Du pratar om två-tre spel. Tänk hur många som VERKLIGEN släpps i Japan & USA. Då är det inte så många här hos oss...

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

Det är inte bara att spelen inte kommer det jag stör mig mest på är väntetiden!. Det tar alldeles för lång tid för ett spel att segla från atlanten till oss i euro. Man vill ju kunna spela ff x redan i dec/jan istället för att vänta tills sommaren 2003 .

------------------
    Redcheat

Redcheat

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Det kan jag för jag har beställt en Pioneer A03 dvd brännare idag. Kommer på måndag och syrran, som bor i LA, ska skicka över en massa spel. cool

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Jag får Final Fantasy X om 2 veckor... soooft!

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    24

INGET snack om att byta kopierade spel i psxcare-forum! Nästa gång åker du ut...

[This message has been edited by Hansi (edited 15 December 2001).]
    Redcheat

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24

(sarkastisk) Varför inte det då? Går inte 50% av er verksamhet ut på att göra det möjligt för konsolägarna att spela piratspel?

Liknande diskussioner

1. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  2. NTSC till PAL converter? HANSI
    By fogmod in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-09-06, 14:02
  3. Sonys Fjärrkontroll? hansi
    By jakethemuss in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-08-17, 21:59
  4. Hansi kolla detta och ge ett svar
    By Erik in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt