Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Bottar om 3 gånger!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    160
    Respekt
    21

    Bottar om 3 gånger!

    vad är fel? om jag löder do till chipet så bottar den om 1 gång till msdashboard
    löder jag do till jord direkt så bottar den 3 gånger och ställer sig och blinkar rött/grönt?

    vad är fel...ska jag löda loss skiten och försöka löda med kablar i stället?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla igenom lödningarna ordentligt och kolla så att du inte har 1cm långa "lödkorvar" på undersidan av moderkortet som korsluter mot metallplattan i botten. Du har en kortis eller en dålig kontakt någonstans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag har nu exakt samma problem som du beskrev. Hur löste du ditt problem?

    min bootar om 3 ggr o ställer sig och blinkar rött/grönt som en dåre när jag lött d0 direkt till jord istället för att gå via vanliga kabeln.

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    löd om LPC lödningarna ordentligt, och kolla att dom är ordentligt lödda efteråt.. ORDENTLIGT!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av natno
    löd om LPC lödningarna ordentligt, och kolla att dom är ordentligt lödda efteråt.. ORDENTLIGT!
    Jo jag tror att dom är ordentligt lödda, men jag pallar inte mer. ska lämna in den imorn.

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    328
    Respekt
    21
    jag vet hur det kan vara

Liknande diskussioner

  1. 3 gånger reboot
    By dea in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 08:58
  2. Startar 3 Gånger sen död
    By Superfacer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 19:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •