Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kan man ha Xboxen istället för att köpa en Progressiv Dvdspelare?

  1. #1

    Kan man ha Xboxen istället för att köpa en Progressiv Dvdspelare?

    Jag funderar på att köpa en Panasonic PT-AE500 samt ha kvar min moddade Xbox. Och på det sättet få ruggigt bild när jag kollar på film, samt spelar.

    Men jag är rädd för att boxen inte klarar av dem shyssta bildsignaler som man vill ha. Och när det gäller kabel, vilken e lämpligast?

    Har en Hdkabel hemma med komponent till xbox, men har även beställt en x2vga Xboxkabel med vga stöd. Då förmodar jag att vga kabel e strået vassare?

    Sen undrar jag om det finns någe sätt att konvertera kontakerna. för på min blivande projje så har jag ingen VGA ingång(står Pc-In, ser ifos ut som en vga men ja tror inte det, då hade det stått vga), har nog bara DVI, kan man omvandla x3vga kabeln me nån konverter till dvi till projjen isåfall?

    Sen tycker jag dem borde fixa en kabel med dvi istället, för dvi e väl mkt bättre va jag hört.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Det är en VGA ingång på PT500E

    Har kört 1280x720 och de "vanliga" upplösningarna också. Funkar bra.

    /KMHD

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    bra fråga

    kan inte nån komma med ett bra svart till frågan före detta är jag också nyfiken över. Funderar på att köpa en projje men snurrar mellan
    /LCD PTAE-700
    /DLP Toshiba TDP-MT200
    /CRT fattig

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använd Advanced HD Pack
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Question

    Tack Hansi .. nu blir jag bara ännu mer förvirrad ju.. Nej men vist det låter ju rätt att använda Advance HD pack.. men hur funkar det med prog. scan till Xboxen då.. går det köra via XBMC eller via MsDashbords DVD spelare?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör bara progressive med dvd-x 2.0 (prog.patchad) och när jag spelar. Det skall gå att köra progressive med xbox media center också. Eventuellt även original ms dashboard om man trycker in båda joypadspakarna samtidigt, har inte hunnit testa det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Ja har kört me PT-AE700E samt hd kablar till xbox nu ett tag och är faktist lite besviken. Återgår nog till det senare när de har lite mer stöd för hd.

    Men de finns stöd i XBMC, de e bara gå till settings o ändra mellan 4:3 o 16:9, om du har hd kabeln inkopplad får du upp lite nya val där te.x 16:9 720P mm. Vilket är 1280x720 pixlar.

    Xboxen e grym som mediamaskin, men ja retar mig på att vobsubbar mm inte funkar ibland, och vissa filmer som inte startar mm. Så ja fixade en HTPC istället, som funkar helt underbart. Plus att man får mkt bättre bild när man skickar upp me DVI kabel- HDMI till pannan.

    I övrigt till er som e sugna på projektor.. Ja har kört min PT-AE700E i 570H nu och är hur nöjd som helst.. När man matar den me DVI från HTPC så blir bilden sjukt bra.

Liknande diskussioner

  1. 10.1 Tips för er som vill måla er xbox! (av mEn mAn)
    By mEn_mAn in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 17:33
  2. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 08:25
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  5. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •