Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Rekomendera en bra dvd brännare

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Rekomendera en bra dvd brännare

Har tänkt att köpa en dvd brännare och jag vill att den ska bränna skivor som xboxen kan läsa, har en tompson läsare i min xbox

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har en Nec vad den nu heter 8x brännare som klarar alla format, gick på drygt 1000:-. Dvd-r skivorna den bränner fungerar iaf på alla xbox vi testat. Håll dig ifrån de billigaste märkena som lite-on osv bara. Nec, Pioneer, Sony lär vara säkra kort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    msi e bra...den har jag

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    En DVD-brännare som brukar få gott betyg i alla tester är Plextor PX-708A.
    Har själv en sådan och är helt fantastiskt nöjd.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Plextor gör sjukt bra prylar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Såg en NEC 2500A dvd+- nånting för 999, kan den vara nått? vad jag förstår så ska det vara Nec's nyaste modell

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har en sådan, fungerar hur bra som helst. Jag tror iofs någon i personalen fick slänga i en hackad firmware för att den skulle tycka om skräpskivorna vi använder :-)

Registrerade
    May 2004
    Från
    Falun
    Respekt
    0
    --->Hansi<--- Vet du var man kan få tag på den där hackade firmware´n till NEC ND-2500A? Jag har nämligen problem med min Nec-brännare när jag ska bränna dvd-rw skivor. Har provat med TDK och Princo dvd-rw, ingen fungerar. Första gången verkar det funka att bränna dem sedan verkar den överhuvudtaget inte kunna läsa dem..

Skulle vart skönt att få dvd-rw skivorna att funka i nec´en. Min xbox v.1.1 verkar inte kunna läsa dvd+rw skivor, men jag har hört att dvd-rw ska fungera bättre i xbox v.1.1 med samsungläsare. Har någon provat detta med ND-2500A ?
    Xbox v 1.1 - Matrixchip - 80gb WD 8mb cache

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    www.herrie.org

annars finns uppdaterad firmware på NEC's egen sida.. körde först med Herrie till min Nec ND1300a, men den klarade bara att bränna mina princo i 2.4x .. men efter jag lagt in NECs egen senaste firmware så bränner den med 4x..

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi har en Nec vad den nu heter 8x brännare som klarar alla format, gick på drygt 1000:-. Dvd-r skivorna den bränner fungerar iaf på alla xbox vi testat. Håll dig ifrån de billigaste märkena som lite-on osv bara. Nec, Pioneer, Sony lär vara säkra kort.

Hansi, med all respekt du är en guru på Xbox men på DVD har du tydligen inte så bra koll.

Lite-On som du tycker man ska hålla sig borta ifrån gör bland de absolut bästa CD/DVD-brännarna. Deras modeller är riktigt populära för att de ofta har gått att mjukvarumodifiera till sina snabbare "storebröder". Har själv en 411s som är moddad till 811s.

Idag finns det egentligen två olika vettige DVD-brännare att välja på, NEC 2500 eller LiteOn SOHW-812s. LiteOn 812s är hyperintressant då den har samma hårdvara som Dual-Layer varianten 832s. Enligt säkra källor så kommer strax en hackad FW för 812s som gör den DL kapabel!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag förväxlade lite-on med "medion" som gillar att göra billiga prylar med sisådär kvalitet

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Lite-on är minst lika bra som Plextor..
    Xbox v.1.0
    Thomson DVD
    Xbit med xeceuter2
    USB-port
    WD 200gb

Liknande diskussioner

1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:29
  2. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 11:08
  3. BRännare och skivor
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 10:45
  4. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 05:25
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner