Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Pixelerad dålig bild

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Pixelerad dålig bild

    Jag anslöt min Panasonic PT-AE500 till boxen med Microsofts High Definition AV-pack och aktiverade 480p, 720p och 1080i i dashboarden igår.

    Bilden i XBMC är fantastisk! Det här är video som Gud menade att den skulle ses! Problemet är när jag kör spel eller DVDer (med en patchad msdash som spelare). Bilden är kraftigt pixelerad både i spelen och i filmerna och allt ser ut som en förhållandevis lågupplöst bild helt utan antialiasing. Jag provade att bara aktivera en HDTV-upplösning i taget för att se om det skulle göra någon skillnad, men resultatet var alltid detsamma. Enligt projjen så är upplösningen alltid 525p. Någon som har råkat ut för något liknande?

  2. #2
    ja funtar med på en PT-AE500, du har inte testat med X2VGA kabeln?

    Du har inga bilder på din projje in action? Vore kul som blivande ägare o se innan man slår till, står mellan Sanyo PLV-Z2 alt Panasonic PT-AE500

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Nej jag har inga bilder men jag kan varmt rekommendera den, det är en skitbra projja. Jag uppgraderade från en PT-AE300 (vilket oxå är en förbannat bra proj) och jag är helnöjd.

    Jag har inte provat med x2vga-kabeln, men jag ser ingen riktig poäng. Alla jag pratat med säger att man får bäst resultat när man kör komponentvideosignalerna skiljda från varandra istället för som DVI eller VGA så det var aldrig ett alternativ.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag är stolt, nybliven ägare till en Sanyo PLV-Z2 och vill bara upplysa om att det är en jävligt trevlig projektor. Den är lite dyrare än PT-AE500, men för min del var det möjligheten till lens shift (dvs kunna flytta bilden horisontellt och vertikalt utan distortion/oskärpa/andra dumheter) som gjorde att det fick bli en Z2. Kan försöka posta lite bilder i helgen.

    Vad gäller upplösningen i spel så tja, Xboxen har ju begränsad kapacitet. Bara för att projektorn klarar höga upplösningar så är det inte säkert att spelen gör det, av rena prestandaskäl. Prova Soul Calibur II, upplever du fortfarande problem med pixlar i det spelet (som klarar 720p) så är det nåt som är kocko med din installation. I DVD-filmer så varierar det, vissa filmer har helt enkelt ingen vidare bildkvalitet och i andra så är det rent fabulöst bra bild.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det konstiga med min bild i filmer och spel är att den blev påtagligt sämre när jag anslöt high definition-kabeln. Kör jag en DVD-rulle med min gamla SVideo-kabel så får jag en helt okay bild, men när jag byter kabel och kör samma film så är kvalitén skit.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Prova att avaktivera 1080i till att börja med. Fråga mig inte varför, men här och var i forum läser man om folk som haft bekymmer med att få 480p/720p att funka med 1080i aktiverat.

    Vad rapporterar din projektor för upplösning när du kör med SVideo-kabeln? Kan det vara så att du inte märker av den låga upplösningen pga "naturlig anti-aliasing" (dvs sämre skärpa) när du kör med SVideo-kabeln?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag provade att avaktivera 1080i, men det gjorde ingen skillnad.

    Det kan mycket väl vara så att den "naturliga" anti-aliasingen som du uttrycker saken kan vara att den "sämre" bilden blir så påtaglig. Jag ska försöka få tag i något lir som klarar 720p eller 1080i och se om jag ser någon skillnad då.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har oxå en Panasonic ae500e projje. Jag upplever samma fenomen som Flic.
    ->Bättre bild med svhs kabeln än komponent. Jag har provat att ha xboxen i både pal och ntsc. Jag får olika signaler 625i samt 525i, men bilden är lika dålig i båda lägena. Både spel och dvd-film blir dåliga.
    Annars en väldigt trevlig projje.


    Någon som har en idé om vad det kan vara???

Liknande diskussioner

  1. Varför får jag dålig bild med min Projje?
    By Morphem in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 17:33
  2. Ingen bild med advance scart
    By Kaiser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-20, 19:34
  3. Dålig bild på xsnes9x Beta4
    By dr_fredrik in forum Emulatorer
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 17:37
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. Hoppig Bild
    By PSmickeX in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-27, 01:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •