Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Dnas crackat!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Dnas crackat!

    "Say goodbye to DNAS !!!
    From our affiliate at www.PS2NFO.com :

    Thats right, DNAS has been officially cracked, and using the DISKID3 program, you can patch your backups and play online. I (CJ) have PERSONALLY confirmed this using SWAP TECHNIQUES on a v9 PS2 using SOCOM II!

    You heard it here folks, first!!! Keep checking back!!"
    citat från www.ps2ownz.com

    nu kan vi alltså spela online med backuper

    Update 18/9:
    Ps2 machine id changer har släppts (Paradox). låter dig ändra ps2ans maskinkod så att du kan spela online även ifall du blivit bannad samt spela online spel ifrån andra regioner.
    www.ps2ownz.com
    Last edited by Lynx; 2004-09-18 at 04:14.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Vad kul,det var verkligen på tiden.Hojta till när ngn från forumen på PSXCARE provat.Provar nog själv under helgen

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Här är filerna som behövs
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    21
    Hmm detta har väll varit "Internal" ett tag? Hörde om en DNAS crack i höstas... Problemet med de var att endast 1 kopia av samma spel kunde vara online samtidigt. Så även om man crackade backuppen så gick det inte att spela om orginalet eller en annan kopia av samma orginal va online. Får läsa igenom detta å se hur det ser ut

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Har testat med en backup på Socom 2 pal och det fungerade bra (har messiah 1). Trodde inte att det skulle gå att komma förbi dnas.

    Skall kolla hur det funkar med något ntsc-spel.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ntsc-spel med dnas även med rätt utförd usapatch fungerar dessvärre inte att spela online på en palkonsol. Det kommer upp ett felmeddelande, dnas error-833 vilket betyder att regionen på spelet inte överensstämmer med regionen på konsolen.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sweden (Linköping)
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hur gör man för att få in filerna i skivan? ska man kopiera ett spel + att lägga in discid 3.exe

    /david

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sweden (Linköping)
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    för att spela online med backup skivor som inte funkar för mej med dnas)=

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Sqweek
    Ntsc-spel med dnas även med rätt utförd usapatch fungerar dessvärre inte att spela online på en palkonsol. Det kommer upp ett felmeddelande, dnas error-833 vilket betyder att regionen på spelet inte överensstämmer med regionen på konsolen.
    urk, risigt. hoppas pal spel funkar på jap.. men har da su provat att regions patcha spelet?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    vart lägger man in filerna????

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    354
    Respekt
    21
    funkar de på xbox oxå

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dizazter-mazter
    funkar de på xbox oxå
    nej, det är tyvärr bara för ps2
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    nej, har inte testat det förstås. Man kommer förbi det felmeddelande 402 som man brukade få men stannar på 833:an istället.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sweden (Linköping)
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hur får man in filerna i skivan?
    är det när man kopierar spelet man lägger in filerna:diskid_changer_0[1].3.zip (4,4 KB, 10 views)
    discidutil.zip (340,7 KB, 11 views)
    diskid_changer_nips.zip (1,8 KB, 10 views)
    CDmage1-02-1B5.rar

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sweden (Linköping)
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    för när jag brände t.e.x tony hawk underground av en kompis så gick det inte o spela online.. det var pal. det stod dnas error

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Kan bara säga en sak, förargligt........

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Läste att sony har börjat banna consoler som använder svartlistade disk ids:/
    så det är bäst att inte tanka andras ids om man inte vill riskera att aldrig mer komma online.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kan någon skriva steg för steg hur man gör så att man kan spela online med chip? Jag kan inte snälla hjälp mig, ni kan maila mig eller adda mig på msn Derenik1986@*******.com!

    Hoppas ni kan hjälpa mig!

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    du behöver ta reda på vad ditt orginal spel har för disk id. sedan använder du ett program (kolla ps2ownz.com start sida, kommer inte in just nu) som patchar din backup image och låter dig skriva in disk id:et.

    har ingen nätverks adapter själv så jag kan inte förklara bättre. Frågar kan ställas på ps2nfo.com forum.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lynx
    du behöver ta reda på vad ditt orginal spel har för disk id. sedan använder du ett program (kolla ps2ownz.com start sida, kommer inte in just nu) som patchar din backup image och låter dig skriva in disk id:et.

    har ingen nätverks adapter själv så jag kan inte förklara bättre. Frågar kan ställas på ps2nfo.com forum.
    Hur tar man reda på vad min spels disk id är?

  21. #21
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Derenik
    Hur tar man reda på vad min spels disk id är?
    ps2ownz.com har även verktyg för detta. Information hittas på samma plats där du hittar programmen för att patcha backupen.

    Notera att det enbart fungerar med lagliga backups av dina egna orginal, och det är tveksamt om det är lämpligt att göra detta med imports så Sony ser allt om dig och lätt kan banna dig permanent ifrån online tjänsten om de misstänker att du bryter mot deras regler.. När du går online så ser Sony ditt PS2 serienummer, modellnummer, spelets DNAS nummer, nätadapterns serienummer med mera (dvs all info du angav när du registrerade dig och som har angivits i samband med nätverksspelande, plus spelets DNAS nummer och antagligen mer info om din PS2). Och det är nog bara en tidsfråga innan Sony har "löst problemet" så att inte ens lagliga backups funkar, iaf på nyare spel.

  22. #22
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Lite offtipic, men om man bara har en chipad maskin men med ett orginalspel typ SOCOM II så är det inga problem att spela online, eller? För så som för Xbox live då man har en chippad box så blir man bannad även om man har spelet orginal.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    har du det som orginal så stänger du av chippet och kör utan problem. funkar dock inte med chippet på. Alla nya chip går att stänga av.

    chip jag vet att man inte kan stänga av är

    messiah 1
    magic 2
    neo 2-4
    origa
    titan
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    vart ska man lägga in filerna

    ?

  25. #25
    någon som kan skriva en guide hur man ska göra, inte så lätt när man får 3 zip filer man inte vet vad man ska göra med dem.

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Har du laddat ner de filerna från den här tråden så är det rätt så gamla. Ladda ner de nyare på t.ex. ps2ownz.som. Jag tog ner en CD-isofil som jag brände ut som man utläser Disc-IDt från originalspelet och sedan en patchare som man skriver in Disc-IDt i och som sedan patchar spelets ISO-fil. Enkelt & smidigt.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Lite förvirrad här, de har lyckats gå runt DNAS men om du kör backupspel så blir du bannade av Sony?

    Och hur fungerar det med NTSC? fungerar cracket bara med pal spel om du har pal maskin? kan man köra NTSC spel som har DNAS på en chippad ps2 om man använder cracket?

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    finns det ingen chans att "åka fast" eller bli bannad?

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ganon
    finns det ingen chans att "åka fast" eller bli bannad?

    Inte vad jag har märkt!!
    Jag har spelat så sedan de crackade det...men en risk finns säkert!!

Liknande diskussioner

  1. Dnas
    By Xbox newbie in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 02:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •