Är det inte dags för ett XBMC-forum snart? Eller tänkte du vänta till V1.0 släpps Hansi?
Det är rätt många trådar om XMBC och för att inte missuppfatta om det är Media Center eller Media Player frågorna handlar om vore ett XBMC-forum kanon!
Är det inte dags för ett XBMC-forum snart? Eller tänkte du vänta till V1.0 släpps Hansi?
Det är rätt många trådar om XMBC och för att inte missuppfatta om det är Media Center eller Media Player frågorna handlar om vore ett XBMC-forum kanon!
Är XBMC bättre än XBMP? Finns det någon hemsida för XBMC?
MVH/ x-iTe
Hemsidan hittar du här: http://www.xboxmediacenter.com/
Och ett forum hittar du här: http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...pl?;act=SC;c=1
På frågan om det är bättre ska jag inte säga nått då jag bara använt XBMP nångång. Men det vore märkligt om ett program som utvecklas inte borde vara/bli bättre än ett program som inte utvecklas mer.
Original inlägg av rikkarden
Håller med borde komma ett XBMC-forum
Den här delen av forumet klarar nog av att samla både xbmp och xbmc frågor tycker jag.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Men då kanske det är läge att döpa om den iaf
Och att folk skriver om det gäller XMBC eller XBMP
Japp, det kan jag fixa vid tillfälle.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
asså nu har jag provat varenda knapp på dosan 25 ggr men jag får inte fanskapet att spola.... hur gör man? på xbmp var det ju bara att använda trigger knapparna, men på xbmc så hoppar den ju fram typ 15-20 min... hur gör jag? =)
I XBMC tryck på triggarna (L och R) men har märkt att det inte funkar på alla filmer undrar varför bara
Köp en fjärrkontroll
Det enda filmer jag inte kan spola i är avi-filer som inte är hela.
så man måste ha en fjärr för att spola? =) fy fan va sunkit =) varför då? kunde dom inte ha gjort som i xbmp att det går att spola med trigger knapparna.... eller vilka typer av filmer får du det att funka på pege63? svcd eller avi eller blandat?
Nej du kan spola med hankontrollen åxå behövs ingen fjärr, vad jag märkt är att vissa AVI filmer som inte har _ mellam namnen typ film_1 funkar, film1 funkar ej med handkontroll ej heller med fjärr, blir inte riktigt klok på vad som är orsaken men jag tror (vet ej) att det har med _ att göra??????
Lugn nu!
Det finns en fil som heter keymap.xml. Där kan ni ställa in precis vad ni vill de olika knapparna på fjärren och dosan ska göra. Så sunkigt är det väl ändå inte?
Och det går att spola alla filmer, dock inte de avi-filer som inte är fullständiga.
ah ok då var det inte så sunkit längre =)
men vadå, måste man ha den filen för att kunna spola i XBMC?
ska man inte kunna göra det annars?
Den filen finns ju i ditt xbmc. Men annars kan du som sagt spola med orginalinstälningarna som är triggrarna med dosan och Reverse/Forward med fjärren.
Bookmarks