Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Låter om min nya xbox.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21

Låter om min nya xbox.

Tjena Hansi,till att börja med så vill jag ge Hansi & grabbarna ett stort tack.Får alltid hjälp & snabba leveranser.
    Min nya chrystal edition låter som bara den,vilket jag inte tror att det låter bara för att det e en chrystal edition.Är det BIOS 4981.06 som cpufan är satt till över 20% eller nått annat från er?Vet faktiskt inte hur jag kan komma åt & föra över BIOS från SmartXX till PC,om det nu är det som är felet!För då kan jag ju kolla det med XBTool.Har ju ingen lust att öppna xboxen för att kolla om nån sladd el nått ligger & pushar så det blir vibbar för då ryker ju sigillen & garanti.Känns som överkurs att åka in med den till er så ni ska höra det med.
    PS.Det låter som när gamla M7 BIOS:ets cpu fan var satt till 50% istället för 20% original.DS

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Hansi !!!!Need you´r help liksom..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fett ledig idag, ba
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Starta smartxx setupen, ändra ip-adress, surfa in till chippet och flasha in något annat bios om du vill prova något annat än det som grabbarna tröck i åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Vad tror du annars det är som låter,nånting som ligger mot fläkten?Höjer ni cpu fan till något annat än 20% med dom ni flashar?I så fall kan jag ju flasha med ett annat BIOS, annars är det ju ingen mening.
    Kan jag inte flasha från SmartXX OS & ladda en BIOS från hdd C:\BIOS\xxxx.xx_bin?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Hmm hittade felet.Det är dom nya sunon fläktar som låter mer än dom gamla vanliga i svarta versionerna av XBoxarna.
    Kolla här tex http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=1275355
    Hansi,har du nån NY fläkt som inte är en sunon fläkt,jag kan komma in imorgon & köpa en av dig,bara den inte är begagnad.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har nog en drös fläktar över från andra slaktade xbox. Och vi ändrar inte fanspeed, förutom att jag någon gång gjorde en rosa version av M7 där den då aktuella versionen av xbtool råkade få för sig att sätta fanspeed 100% eller nåt.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Okej,jag kommer in idag,ska jag ta med mig xboxen eller?Tänkte på sigillen!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Skickat mail till dig imorse Hansi!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Säger bara tack till Hansi & crew!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Hur mycket ska du ha för en fläkt från en slaktad box hansi?.. min fläkt klassar snudd på dammsugaren så jag är rätt sugen på en "ny" fläkt...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    200:-

varförharjagställtinforumetpåminst10tecken

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  3. Min xbox låter konstigt när man lämnar den på..
    By ollie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 19:21
  4. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 22:11
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner