Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur flashar man bios egentligen?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Question Hur flashar man bios egentligen?

Tjo!
    Jag har en Xbox som vart mjukvarumodifierad från början, men sedan så råkade HDD:n låsas upp och jag fick besked om att det enda alternativet var: Chippa boxen!

Så, nu är boxen chippad med ett Alladin Advance, och nu behöver det flashas...superdisc ligger i läsaren.

När jag ska hålla in startknappen i 2 sekunder så hinner den först starta en gång, för att stänga av sig en sekund, och därefter starta igen...
    Det blir likadant vare sig jag startar den direkt eller om jag håller in knappen och startar den andra gången...det kommer upp ett flimmrande felmeddelande (samma som innan jag chippade) om att hårddisken är olåst (error code 5).
    Håller jag däremot in knappen tills den startar en 3:e gång så blinkar den annorlunda och det kommer inte upp något meddelande.

Vad är fel? Gör jag något fel eller är lödningarna fel? Jag kollade lödningarna med en multimeter innan jag satte ihop boxen och de verkade inte kortslutna.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Tillägg:
    Startar jag den direkt, eller håller in en sekund så den startar andra gången så blinkar den grönt efteråt medans den visar felmeddelandet.
    Håller jag däremot in tills den startar om den 3:e gången så blinkar den rött/gult.
    Efter att jag startat en gång genom att hålla inne länge (medans superdisc låg i) så flimrar inte längre felmeddelandet som jag får upp när jag startar...så någonting har ju hänt? :P

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Hupp!!!???!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du köpt chipet av oss, plocka fram ditt kund/ordernummer och ring sedan och fråga efter Hussam på 08-615 21 60. Säkrast mellan 13-18.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. 1.3 Manual för hur man använder funktionerna i en chippad xbox
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 15:02
  2. hur vet man vilket bios man har?
    By raven001 in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 10:13
  3. x-ecuter 2
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 15:14
  4. Hur patchar man??
    By Nyström in forum Playstation - backup/patchar