Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Kan man se när chipet är aktiverat?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Kan man se när chipet är aktiverat?

    Hej när jag startar min box enligt instruktionerna för "chip av/chip på" så märker jag ingen skillnad.

    Kan jag på nått sätt märka om chipet är på/av.

    Ska man alltid (även med chip av?) komma in i Evolution dashboarden?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, du ska få ms dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Så om jag startar boxen med ett snabbt tryck på power så ska ms dashboard komma fram?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja.

    (tio tecken minsta längd på inlägg)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Om Evo X kommer fram hur man än försöker boota då?
    kort tryck=Evo X, långt tryck=Evo X

    Jag kan dock gå in i MSDASH genom Evo-menyn, men då är chipet aktiverat ändå, väl?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av xbox-mac
    Om Evo X kommer fram hur man än försöker boota då?
    kort tryck=Evo X, långt tryck=Evo X

    Jag kan dock gå in i MSDASH genom Evo-menyn, men då är chipet aktiverat ändå, väl?

    Japp, ditt chip är aktiverat hela tiden. Den som monterade det kanske skippat BT anslutningen (eller misslyckats med den) och istället dragit d0 till jord istället för till chippets d0 pad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    De hävdar att det beror på att de satt i större hårddisk än vad MSDASH klarar av. (120 GB)

    Är de amatörer eller har de rätt?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Verkar vara rent bull, då MS-Dash ligger på C-driven, den större hårdiskens kapacitet hamnar på F-driven (eller i vissa fall på F upp till 137GB och sedan resten på G-driven, detta styrs av bioset).

    Dessa partitioner (F och G) syns inte när man bootar omoddat.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så psxcares konkurrenter på Hammarbyhöjden är amatörer?

    Är detta något psxcare kan fixa om jag lämnar in maskinen hos er?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av xbox-mac
    Så psxcares konkurrenter på Hammarbyhöjden är amatörer?

    Är detta något psxcare kan fixa om jag lämnar in maskinen hos er?
    Den som påstod att man inte kan köra MS Dashboard med större disk än xxx GB osv pratade i nattmössan iallafall. Den som eventuellt hade bättre koll kanske var på lunch eller nåt, vad vet jag.

    Jag tror snarare att någon gjort en "fusk-installation" av aladdin och struntat i att löda de anslutningar som krävs för att kunna stänga av chippet med powerknappen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Då åker jag upp till dem på tisdag. Kan de inte fixa det då så kommer jag ner till er... Hoppas att de lödat bra så att det går att kompletteringslöda eller byta chip.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är nog inga problem.

    Det KAN ju vara så att dom fick tag på samma Maxtor Maxline II 200GB diskar som vi fick en leverans av tidigare...som inte gick att "låsa"...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nu verkar det lösa sig. Den är inne hos dem igen för låsning av hårddisk. De gör på detta sätt för att MS snart kommer att börja scanna hårddiskarna.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    173
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av xbox-mac
    Nu verkar det lösa sig. Den är inne hos dem igen för låsning av hårddisk. De gör på detta sätt för att MS snart kommer att börja scanna hårddiskarna.

    Och hur vet de det? Microsoft har kunnat scanna hårddiskarna länge, så vad är det som säger att de inte redan gör det? Att de sedan inte stänger av folk från LIVE än pga det är ju en helt annan sak.

    Låter som de pratar i nattmössan där också.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom sade det väl för att det råkade nämnas på xbox-scene idag. Och så länkades det till en artikel som var 100% befriad från källinformation.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Alladin Advance - jättetråd flyttad från "xbox produkter"
    By Hansi in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 20:27
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 01:35
  4. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46
  5. När kan man få en neo4?
    By Maxel in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-27, 17:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •